Yahoo

Første søgning på Yahoo
-omhandler kun dig!
Anden søgning på Yahoo
-beder dig om at blive bare lidt længere!

Yahoo er en engelsk synthpop duo og internet søgemaskine fra Essex[1]. De var på top ti på de engelske hitlister i 1980'erne, medens de i 1990'erne røg gradvist længere ned af listen over populære søgemaskiner efterhånden som først Lycos, sidenhen Webcrawler og endeligt Google tog over.

[redigér] Historie

Søgemaskinen blev bygget i 1981 klokken halv tolv om aftenen af opfinderen Leonardo da Vince Clarke dennes hund Alison.

Da der dengang ikke var så forfærdeligt mange hjemmesider på internettet omhandlede den første søgning sådanset kun dig, hvilket fik de fleste internetbruger til at smutte andre steder hen. For at forhindre dette blev brugerne bedt om ikke at gå, men lige meget hjalp det - de var alle smuttet op til Erik, og i 1983 opgave Leonardo og hans hund ævret og gik hvert til sit.

Selvom den således ikke eksisterede så længe, fik søgemaskinen dog stor indflydelse på senere søgemaskiner, der dog for de flestes vedkommende også er gået i glemmebogen igen.

[redigér] Advarsel om forveksling

Søgemaskinen har intet at gøre med 80'erbandet Yazoo, ud over at du muligvis kan søge efter dem på den... -ellers står de nok i Regionalbogen 2009 for Sydjylland (andet bind).

[redigér] Noter

  1. Dette skulle ifølge påliderlige kilder være årsagen til den megen sex på internettet!
Personlige værktøjer