Voodoo

Voodoo er en form for langtrækkende medicinsk behandling, der i øjeblikket vinder bred accept i sundhedssektoren, da den letter det frie sygehusvalg og reducerer lægevagtens taxiregninger.

[redigér] Historie

Gdukke

Datterens dukke

Voodoo blev ved et uheld opfundet af børnelæge Vibeke Manniche. I 1953, mens der undervises i de grundlæggende principper om akupunktur i et klasseværelse på RUC, stak hun en nål i en barbiedukke. Inden for få sekunder, skreg alle de kvindelige studerende i smerte og elleve faldt døde om med lækkende milt, tre grinede ukontrollabelt, og en fik afsindig trang til pindemadder.

Vibeke Manniche tilbragte de næste seksten år med at forfine sin teknik ved hjælp af sin datters grønlænderdukke og hundredvis af grønlændere[1]. Hun opdagede, at voodoo ikke bare virkede på de tilstedeværende grønlændere, men også dem ved Kultorvet og så langt nordpå som Nuuk.

[redigér] Brug af voodoo

Voodoo har mange anvendelsesmuligheder og har især vist sig effektiv mod sovesyge og oppustet mave.

[redigér] Andre fjernhealingsmetoder

Lægevagten benytter oftest metoden "Tag to Panodiler og ring til din læge i morgen, hvis det ikke hjælper". Derudover findes der blandt andet:

[redigér] Noter

  1. en sag der senere er lagt på is af regeringen
Personlige værktøjer