Voldbold

Voldbold er et spil der stammer helt tilbage fra sommren 2008, og har taget verdenen med storm.

[redigér] Regler

Voldbold går grundlæggende ud på at man skal spille en bold i luften, og holde den der. Rører bolden jorden, går bolden tabt og der skal købes en ny bold inden spillet kan fortsætte!

Man skal være mindst 3 spillere for at stille op til turnering, og det optimale antal for et hold er 4 spillere. Bolden må spilles på tværs eller på langs imellem alle spillere!

Legemsdele der kan bruges til at holde bolden i spil er fødder, hænder, albuer, hoved og røv. Dertil har de fleste professionelle hvert et kendetegnende "finish-trick" eller special move om man vil. For eksempel er den danske landsholdsspiller Vold Tage Johannesen's special move "skrælderydderen", som giver bonus point hvis den lykkedes. Et finishtrick kan fx som i Vold Tage tilfælde, være et akrobatisk baglæns hælspark. Det er specielt disse Special Moves der gør netop denne sport så seværdig, og publikumselsket.

[redigér] Danmarks position i voldbold

IVO (International Voldball Organisation) kæmper for tiden bravt for at få sporten indført ved det kommende OL i London, hvor Danmark i øvrigt i så fald vil være seedet som en af favoritterne pga. nationens nuværende world ranking som nummer 2. Verdens pt nummer 1 er Kina, som alle dage har været Danmarks dødsfjender.

Det danske Landshold består i 2008/2009 af de fire veteraner, Vold Tage Johannesen, Voldmer Voch, Volle Nielsen og Volger Mortensen. Dertil er Volborg Vyndegaard, Volmerline Volrom og Volbeate Severinsen udtaget som reserver, i så fald en af overstående bliver skadet eller skifter til Voldibold.

Voldbold
Personlige værktøjer