Viasat

Viasatnisse

Viasats kundeservicemedarbejdere. Ham til venstre skal forklare dig, at du først kan opsige dit abonnement om 50 år, selv om der står 3 måneder på kontrakten.

Viasat er selskabet foran selskabet MTG, der igen er selskabet bag en række tv-kanaler og programmer. De findes i dit tv[1].

[redigér] Forretningsmodel

Viasat lever af at levere noget til dig, som du ikke har brug for. Når du så tror at du kan undvære det, så laver din kvindelige partner et frygteligt spektakel, fordi du vil fratage hende Paradise Hotel. Ellers laver din mandlige partner et frygteligt spektakel, fordi han ikke kan se The Simpsons. Når du altså først har fået Viasat, er den eneste egentlige helbredelse selvmord eller at blive narkoman[2].

Hver gang Viasat har fået retten til at sende et eller andet, så hæver de prisen med 70,- kr. om måneden. Dette uanset hvad rettighederne koster, men typisk drejer det sig om fodbold, eller noget for piger, som mænd ikke forstår.
Året efter opretter Viasat et nyt program, og flytter udsendelsen derover. Herefter hæver de prisen på det nye program med 100,- kr. om måneden, men sænker ikke samtidig prisen på det andet - og oprindelige program. Viasat vinder! Gæt hvem der taber?

Øvrige indtægter kommer fra reklamer, eller ved at sagsøge barer, idrætsforeninger, privatpersoner eller TV-2 for alt hvad du/de ejer. Det er en del af forretningsmodellen, at vinde folkets sympati gennem undertrykkelse.

40pxKlumme
Programmer

Viasat er en aktiv virksomhed i konstant søgen efter ubrugeligt lorte-tv det bedste til dit tv. Derfor har de en perlerække af programmer, der har til formål at rippe dig for enhver skilling "Give dig den bedste underholdning". Af programmer i Viasats portefølje kan nævnes:

Programmer til under 50,- kr. om måneden

  • Viasat Horton sagaen Alle programmer af denne type er desværre udgået.

Programmer til 50-100,- kr. om måneden

  • TV3
  • TV3 Plus
  • TV3 Puls
  • TV3 Pels
  • TV3 Pils

Alle disse kanaler er samlet i pakken: "Viasat Fattigrøv - pakken for folk som kun vil have taberbørn.

Programmer til 100-700,- kr. om måneden

Alle disse kanaler er samlet i "Viasat Platin Multi - pakken for den lidt sportsinteresserede".

Programmer til over 700,- kr. om måneden

  • 22 kanaler som starter med "TV1000".
  • Kanaler som viser Superliga eller Formel 1.

Alle disse kanaler er samlet i "Viasat Ultra Platin Topdollar Multi Über Trotyl Mega - pakken som du som minimum bør have".

Robinson

Robinsonekspeditionen. Hvis nogen i den kan huske dig, er det fordi de ikke har noget liv. Og du har fået adjektivet "Hade-" foran dit navn.

[redigér] Vilkår og bindingsperioder

Viasat er struktureret lidt efter samme principper som Scientology eller Jehovas Vidner på 3 afgørende punkter. Når du har tegnet en aftale gælder nemlig:

  1. Du kan ikke slippe ud af aftalen.
  2. Du kan altid få lov til at købe mere.
  3. Lortet Programmerne er pakket i pakker, der hver indeholder mindst 20 programmer, og som[3] umuligt kan skilles ad i mindre pakker.

Når du henvender dig til deres kundeservice, vil du blive oplyst, at den eneste måde du på nogen måde kan slippe ud af aftalen, er ved at købe et "Viasat Ultra Platin Topdollar Multi Smaragd Ekstra-abonnement", der koster det samme om måneden som Mærsk Mc-Kinney Møller tjener - om året! }}

[redigér] Udsendelser

Personlige værktøjer