Verden

Loading map...

"Ups.."

~ Gud om Verden

"Verden er af lava"

~ Beboer i Pompeji

Verden er en mellemstorby i det nordvestlige Tyskland, på størrelse med Svendborg og Holbæk. Der er hastighedsbegrænsning på 50 km/t alle steder i Verden.

Noget af det Verden er mest kendt for, er det berømte og historiske "Blodbad i Verden", som foregik i år 782. Det var en massakre af 4500 rebelske saxer, som tilsyneladende prøvede at invadere og plyndre Verden. Heldigvis blev de stoppet i tide, før de nåede at gøre skade på Verden.

[redigér] Etymologi

Verden er et ordto stavelser: VER og DEN. "VER" er latin og betyder: foldemaskine. "DEN" er dansk, og det ved du forhåbentlig godt hvad betyder. Sætter man disse ord sammen, får man ordet; VERDEN, altså foldemaskineden. Simpelt!

Med andre ord består verden af alle levende eller tidligere levende på jorden. Og så lige alt det der ikke er levende.

[redigér] Fremtidsudsigter for Verden

Takket være en række matematiske og fysiske love, som er alt for komplicerede for dig, er det lykkedes nogle fra Spademanns Leksikon at opstille følgende forudsigelser for fremtiden i Verden:

[redigér] Demografi

I det 23. århundrede vil der flyve flyvende biler rundt i Verden, som en ganske almindelig ting. Der er ingen fattigdom og Danmark er på størrelse med det nuværende Rusland. Befolkningstallet er faldet med cirka 25% i forhold til det nuværende tal. Det skyldes en vulkan som går i udbrud om tyve år, som derpå starter en kortvarig istid som blev erklæret "overstået" i år 2143, hvor solen atter begyndte at vise sin bare sig.

[redigér] Undervisning

Skoler findes der ikke så mange af i Verden, da der mest bliver benyttet hjemmeundervisning. Det foregår med en hjelm man får over hovedet, og man kommer i en slags koma/trance. Det kræver stadig en vis grad af koncentration, og interesse for at blive uddannet. Ellers bliver du syg i hovedet. Det tager cirka 4-5 måneder, afhængigt af barnets evner, da man typisk starter på dette allerede i 8-9-års alderen.

[redigér] ...sådan lidt af hvert

Den gennemsnitlige levealder i Verden ligger på 134 år. I Danmark vil den være lig nul, hvilket er det tredje laveste i Skandinavien. Stormagten USA er opdelt i 3 forskellige lande som hedder: "San York" "New Freedem" og "Le Holm". Disse lande spiller dog ingen rolle i Verden. I fremtiden vil der også være en altdominerende kejser i Verden. Hans navn er Öderbeichel Hankvald, og holder til i Danmarks, i fremtiden, officielle hovedstad: Kirke Såby. Hvilket er højst usædvanligt, at en kejser i Verden flytter til Danmark. Men der skulle efter sigende være billige is.

[redigér] Se også

Personlige værktøjer