Venner (tv-serie)

Venner er en tv-serie, der handler om folk, der er venner. Egentlig er de allesammen kærester, men det ved de bare ikke. De kan godt lide te, men går kun på kaffekar. Når de er der, sidder de altid i den samme sofa, hvor ingen andre vil sidde fordi den lugter af sved.

[redigér] Personer i serien

  • Joey er skuespiller, og har ikke så meget succes, før han til sidst får succes. På trods af sin lettere retarderede og ansvarsløse drengerøvs-attitude lykkes det ham alligevel at have hundredevis af meningsløse one night stands med attraktive kvinder. I sandhed et godt og sundt forbillede for alle unge mænd verden over.
  • Phoebe er en underlig kvinde, der har en tvillingesøster, der ligner hende. Hun tror på ånder og føder bl.a. hendes brors børn. Hun er i bund og grund en underlig hippietype massør der spiller guitar.
  • Ross vil gerne være kærester med Rachel, og er jaloux på hendes kollegaer fordi, de er meget mere spændende end ham. Han arbejder på et museum, men er dog ikke totalt nørd, da det faktisk lykkes ham at få noget på den dumme.
  • Chandler har ikke så godt styr på damer og har en sæd der er lige så frugtbar som overfladen på Mekur, men han ender aligevel med at blive gift med Monica.
  • Monica er en yderst neurotisk kontrolfreak af en kok. Hun bor sammen med Rachel, indtil hun flytter sammen med Chandler, som lider under hendes konstante krav om børn.
  • Rachel arbejder i modebranchen. Hun er til at starte med en snobbet type der bare kører lidt rundt med Ross, fordi han er en stakkels arkæolog. Men da han gør hende gravid ved en fejltagelse, ændrer hun hurtigt verdenssyn på grund af hendes nye rolle som mor, og det store ansvar og den betingelsesløse kærlighed der følger med den dybt forunderlige og ufatteligt fantatiske oplevelse det er få et barn ...Eller måske er det bare usædvanlig dårlig manuskriptforfatning.
Personlige værktøjer