Vaffeltørrer

Vaffeltørrer

"Kast alt i hvælvet og forsegl det med flammer fra urtiden"

~ Kampfiskslagteren Kusk Murass om vaffeltørreren

"Den er immun overfor mit cirkelspark! OH NOEZ!"

~ Karate Kid om vaffeltørreren

"Jeg har hørt den snakke! Jeg lover! Den har mumlet nogle urgamle shamanistiske ritualer"

~ Hans Pilgaard om vaffeltørreren

"In Soviet Russia, the waffles dries YOU!"

~ Stalin om vaffeltørreren

"In the land of waffles, waffles dries Russia!"

~ Vaffeltørreren om Russia

"In Soviet Russia, Stalin dries waffles!"

~ YOU om om Stalin

"Vaffeltørreren er grunden til min perfect pitch. Frelse være over Snigende Røgskat og Usynlig Krabbe"

~ Albatrossælgeren Steve Vai om Vaffeltørreren

Vaffeltøreren er en revolutionerende opfindelse som har forandret verden. I mange årtier gik alle vaffelspisere rundt og ærgrede sig over at deres vafler var våde eller klistrede. At vaflerne var våde eller klistrede kan skyldes uheld (f.eks. og miste sin vaffel i en bøtte med vand eller at det pludselig starter med at regne) eller ren sabotage (f.eks. at nogen andre har dyppet vaflen ned i en bøtte med vand) eller bare lav intelligens (f.eks. at tage for meget smør på).

[redigér] Specifikationer

Vaffeltørreren er patenteret og den produceres i titusindevis om dagen, og bliver solgt i nøje udvalgte butikskæder verden over. Vaffeltørreren bruger viftetypen "Basma Tuff Tuff 1337" til at tørre vaflerne med, og som ser ud til at give gode resultater. Fiskekrogene er af typen "Nordlige Soldater på vej til 9" som også funker godt.

[redigér] Opfinderne

Det går jungleord om at vaffeltørreren er opfundet af de onde genier Snigende Røgskat og Usynlig Krabbe, dette mysteriet er forblevet ubesvaret. Om vaffeltørreren lever eller ikke, er et andet mysterium. Mange mennesker fortæller at de har hørt vaffeltørreren mumle på urgamle shamanistiske ritualer for at tilkalde murmelkongen, Satan. Der er ingen som ved det helt sikkert.

[redigér] Brug og sted

Ethvert alderdomshjem, hospice, bofællesskab og tilsvarende har et specielt rum for vaffeltørring. Her sidder der mindst 4 hvidklædte unge, søde damer og tørrer vafler. Hele døgnet rundt. Dette er beklageligvis medvirkende til den bemandingskrise, som til enhver tid påstås og være inden for ældreforsorgen. I tidligere tider blev dette tørrestedet kaldt "Lagkagerummet". Efter opfindelsen med vaffeltørring kom, har man kunnet foretage en kostmæssig forbedring og skifte fra "Lagkage" til vaffel. Et slankere personale, var den første synlige forbedring. Sygefraværet gik dramatisk ned. Alle fik det bedre, bortset fra beboerne som var glade for en "Lagkagebid" en gang imellem.

[redigér] Faremomenter

Tidsbryderen på viften må jævnlig checkes. Selv i denne teknologiske hverdag vi har i vort samfund, kan ting slå fejl. Også her. Hvis viften ikke stopper efter indstillet køretid på tidsuret, kan vaflerne blive overtørret, stenhårde og medføre brud på tænder hvis de puttes uforvarende ind i munden. Enhver som kender noget til alderdomshjem, hospice og bofællesskaber ved hvordan det er med tandsundheden hos beboerne. Mest gebis. Dårligt redskab ved spisning af overtørrede vafler.

[redigér] Omkostninger

Indkøbsprisen på viften er overkommelig for almuen.

Det som imidlertid gør hele grejet lidt miljøvenligt, er... ja én skal jo være miljøvenlig i disse tider... at den bruger noget så indihelvedes meget strøm. Trefase er et "must", for at sige det lidt fancy, og 40 Amperes sikringer er en direkte nødvendighed. Det er i starten at viften virkelig slår til og trækker alle disse Ampere. Dette forkortes til A i fagsproget. I den jævne drift bruger den så mange watt... ja der kom så et nyt begreb... så mange watt at strømregningen virkelig tærer på budgettet i den eller de kommuner som har anskaffet vaffeltørreren. På De Konservatives landsmøde sidste weekend blev der foreslået øgede overførsler til kommunerne på grund af overgangen fra "Lagkage" til vaffel. Selv om ungdomsorganisationerne var helt uenig, fik forslaget klart flertal. Uden at man skal lade denne artikel dreje i nogen politisk retning, vil man ligeså anmode om at man ikke følger ungdomslinjen her. Vaffeltørreren er en opfindelse som har bidraget i positiv retning når det gælder folkesundheden, og den skal vi slå ring omkring?

Personlige værktøjer
Andre sprog