Utugt

"Den man tugter, elsker man - den man utugter, elsker man ikke"

~ Hugh Hefner om utugt med ugifte kvinder

Utugt er et ord opfundet af den kristne kirke og omhandler alle former for seksuelt samkvem med andre end dig selv uden for ægteskabet og kaldes også hor.

Det er også utugt, selv om du er gift, hvis det ikke foregår med din partner. Det hjælper således ikke at være hverken forlovet eller have et registreret partnerskab, hvis du vil dyrke sex, der ikke betegnes som utugt.

[redigér] Afgrænsning

Flirt

Hertil og ikke længere.

Utugt er ikke det modsatte af tugt, selv om der godt kan foregå tugt, mens der bedrives utugt, såfremt den ene af parterne har behov for at blive tugtet lidt eller meget.

[redigér] Definition

Utugt er en af de 7 dødssynder, som katolikkerne fandt på kort tid, efter de havde kuppet magten og indsat Paven som øverste regent i det såkaldte åndelige rige. Udtrykket blev opfundet og udviklet, da der var en finanskrise, og Paven manglede penge til brænde til alle kætterne og heksene. En gejstlig gnierged havde fundet på ud af, at det var indbringende at have kunder i butikken, og hvis det blev krævet, at folk blev viet i kirken, inden de måtte have sex, så ville daleren klinge, mens den i kirkebøssen springe (og nej, det er ikke en homoseksuel katolsk præst, der menes med ordet kirkebøsse, men indsamlingsbøssen i kirken).

Personlige værktøjer