FANDOM

Buho

Ja, det er en ugle; en ret stor en endda. Og den er meget vred på dig af en eller anden grund ... Hvis nu den går til angreb, skal du lynsnart vælge imellem, hvad du helst vil redde beskytte: dit skridt eller dine øjne

En ugle (latin: Buho buho) er en dyster rovfugl, som ruger i de dybeste skove og i de højeste kirketårne, dog helst dem med gotisk arkitektur.

Værd at vide om uglerredigér

Superugle-specifikationerredigér

Uglen er i stand til at dreje sit hoved 720 grader, og dens nattesyn er så overnaturligt skarpt, at den kan se alting tydeligt, selv i totalt mørke.

Gulp'n'ghostredigér

Ugler lever fortrinsvis af mus, kaniner, bittesmå ugler, pingviner og næbdyr. Og ugler har mærkværdigvis ingen naturlige fjender, men derimod en hel del overnaturlige af slagsen; heriblandt vampyrer, varulve, transvestitter, kaskelotter og spøgelser.

Til middag med kæledyreneredigér

Som kæledyr er uglen blevet ganske populær, og den holdes nu om dage ofte i terrarier sammen med mindre fugle og små gnavere, som den så kan jage, dræbe og spise mens familien sidder i sikkerhed udenfor ved spisebordet og nyder dette morsomme indblik i den eksistentielle virkelighed, som er dyrene forundt, men hvori uglen dog ikke kan siges at befinde sig helt og fuldstændigt.
Af samme grund er ugler meget brugte i tv-serier såsom Død med Dyrene, Twilight, X-Files, Twin Peaks og Monty Python. Uglen er, skal det nævnes, desuden en yderst klog og absolut nådesløs fugl.