FANDOM

30px-Cquote1 svg Tove-pigen flasher tasker, knepper i en opel astra 30px-Cquote2 svg
Odenses Røvhuller om Tove-pigen

Tove Ditlevsen havde et pigesind, som ofte befandt sig på barndommens gade. Hun havde en dyb, dyb angst, og havde et uforløst forhold til sin far, og et ødipuskompleks med sin mor. Hun blev gift 62 gange, og hver gang var det ulykkelig kærlighed, som drev hende på sammenbruddets rand, og resulterede i en masse digte om hvor svært det er at være menneske. Hun blev født på Vesterbro, hvor alle gik rundt med psykoser og undertrykt seksuel Freudiansk binding til sin mor, far, moster og hamster.

Tove Ditlevsen var, ligesom Karen Blixen og Inger Christensen, en kvindelig forfatter, som hele tiden fik depression, tog masser af morfin og skrev stolpe op og stolpe ned om det. Det var så trist at være Tove Ditlevsen. Altid følsom, skrøbelig, ømskindet lille pige med ar på sjælen fra sin undertrykte, underbevidste, uudtalte seksuelle tiltrækning af din mor.

På trods af alle disse dysfunktionelle indikationer, skal samtlige gymnasieelever stadig trækkes med en taber af guds nåde...selv om hun rettede lidt op på det samlede indtryk ved i mange år at være brevkasseredaktør på Familie-Sjakalen.