Tortur

Tortur er at påføre andre fysisk eller psykisk smerte i en grænseoverskridende hård grad.

Der findes mange slags tortur, men de er allesammen ubehagelige, med mindre man er masochist. Det kan være både psykisk og fysisk tortur, og endda samtidig. Akkurat som når svigermekanikken ringer og siger at hun måske kommer forbi i en uges tid og så først forsvinder hjem efter en måned.

[redigér] Tortur af forskellige typer

  • Fingeret henrettelse er en ret hård tortur for de fleste civile mennesker.[1] Dog kan de glæde sig over at være i live bagefter, hvis de altså overlever det.
  • Lars Lilholt Band er den primære torturmetode i den vestlige verden. Denne er - ligesom waterboarding og ophængning i testikler - endnu ikke ulovliggjort af myndighederne, hvilket er under al kritik fra musik- og tortureksperter.
  • Afholdenhed kan bruges som tortur på mange forskellige måder. For en computernørd ville det være psykisk tortur at blive tvunget til en fest, eller en anden form for socialt sammenvær, hvis der ikke er en internetforbindelse, og da helst med en rigtig høj downloadhastighed.
  • Mad-tortur: Servér gule ærter med masser af timian og alle tilstår alt, endda også det, de ikke har gjort, bare for at slippe for flere gule ærter, der udvikler metangasser og svovlbrinter, som forpester luften.
  • Medicin-tortur: Lav en te bestående af kamilleblomster og tilsæt IKKE honning, men giv den til din værste fjende, der hoster. Sådan kan du dels straffe ham med en meget grim tesmag, og samtidig lade som om du er den frelsende engel med helbredende medicin.

[redigér] Forskellige andre former for tortur

  1. Soldater elsker det
Personlige værktøjer