Tordenflue

Tordenflue (en) er en lille irriterende flue, der opstår spontant i forbindelse med tordenvejr. I følge Einsteins relativitetsteori kan masse omdannes til energi og omvendt. Ved et tordenvejr bliver luften tilført så meget energi, at der spontant opstår store mængder af tordenfluer.

Videnskaben har i dag ingen forklaring på, hvorfor det kun er tordenfluer, der opstår spontant - og ikke f.eks. elefanter eller potteplanter. Det har dog været med til at forklare mysteriet med den forsvundne sok i vaskemaskinen: Der er ikke forsvundet en sok, der er kommet en mere, dannet ved den overskydende centrifugalkraft.

Tordenfluers primære formål er at genere pattedyr ved at kravle ind i deres ører, samt at lægge sig til at dø inde bag glasset på en LCD skærm og derved optræde som såkaldte døde pixels.

[redigér] Opdatering

For nyligt (2007) er det lykkedes videnskaben at påvise, at elefanter også opstår spontant ved tordenvejr. Dette sker oftest i 12 km højde men da elefanter ikke kan flyve falde de hurtigt til jorden. Dette har forklaret et andet tidligere uudforsket område: Hvordan lufthuller opstår. Disse forårsages simpelthen af en hurtig-faldende elefant. Ligeledes giver dette også forklaringen på, hvorfor der oftest høres små efterfølgende tordenbrag efter et stort: Det er når de spontant opståede elefanter rammer jorden.

Personlige værktøjer