Tog transport

Tog transport in Danmark eksistere for at få folk til at slappe og reflektere over livet. Dette sker dog næsten aldrig i virkeligheden, da de fleste danskere tror at tog transport burde være en effektiv og hurtig maade at komme fra punkt a til punkt b. Teorien bag tog transport er ved at igen og igen forsinke netop dit tog, så vil du få et pusterum i din travle hverdag og dit stress niveau vil falde. Men på grund af de før nævnte grunde og på grund af du ikke har en travl hverdag (Indrøm det bare, du sidder jo og læser det her, for fanden!). Det første succesfyld tog blev skabet af George Stephenson, en engelsk filantrop, meditations guru og galning. Han udarbejdet teorien om nedstressning (er det for resten et ord? Måske kender du svaret.) og bygget kort efter hans såkaldte Stephenson’s Rocket. Navnet er et klassisk eksempel på omvendt psykologi, designet til at få til at tror at nu skulle der fart på sagerne. Men desværre var hans lokomotiv alt for effektiv og folk misforstod det hele og snart blev Stephenson hylde som en helt og visionær indenfor moderne transport.

[redigér] Se også

"Trains in Vain" rockbandet the Clash skrev denne sang om forsinket tog og den eftersigende DSBs general direktørs yndlings sang.

Personlige værktøjer