Tidsmaskine

Timemaschine

Annie Lennox demonstrerer her IKEAs nyeste tidsmaskinemodel

Gotthold Ephraim Lessing

Her ses en mand med et meget langt hoved. Dette er et typisk symptom for at have rejst for meget med tidsmaskine

En tidsmaskine er et transportmiddel, der primært bruges til at rejse i tiden med.

Tidsmaskinen fås i dag i de fleste varehuse, men på grund af den store belastning, tidsmaskinen bliver udsat for, når den rejser i tiden, blev regeringen i 1993 (Egentlig 3. juni 2017) enige om, at der skulle indføres et obligatorisk halvårligt eftersyn.

Går maskinen ikke igennem synet efter tre gange, bliver den blå nummerplade pillet af, og tidsmaskinen bliver erklæret uegnet til at rejse i tiden.[1]

[redigér] Illegale tidsrejser

Alle tidsrejser, som ikke sker med kronometer-certificerede klippekort, udstedt af Mette Frederiksen[2] eller en tilsvarende troværdig og politisk korrekt kvinde, vil medføre øjeblikkelig nedfrysning i 100 år som straf.

[redigér] Hasarderet tidsrejsning og anakronismer

De første to år efter oprettelsen forløb tidsrejsekonceptet gnidningsløst, men grimme tendenser dukkede op. Et alarmerende højt antal af de 18-årige unge, der netop havde modtaget deres tidsrejselicens for det fastlagte svindlergebyr på godt 10.000 polske zloty (Læs: "slutty"), rejste gennem tiden med uacceptabelt høje hastigheder.
Rådet for større tidsrejsesikkerhed iværksatte en kampagne; men ligesom alle andre kampagner af sin slags, var den fuldkommen nytteløs.[3]
En overgang blev det overvejet at forbyde rejser i tiden pga de mange selvdestruktive mennesker, som tog tilbage og slog deres forfædre ihjel. Herved opstod anakronismer, men problemet viste sig at være af evolutionær karakter, og det har nu løst sig selv.[4]

Hasarderet tidsrejsning bliver, som et resultat af dette problem, nu straffet med ti velplacerede spark i løgene;[5] også hvis man er pige.[6]

[redigér] Spøgelses-tidslister

På grund af fejlbefængt TPS-software (Time Position Software) - især et dårligt fabrikeret plastic-ur-brand fra Portugal - steg antallet af spøgelses-tidslister med det femdobbelte fra 2017 og frem til 2008, viser en rapport fra Det Nationale Tidsrejseforbund, der i samme periode opkøbte den nyanlagte svævebane mellem 2009 og 1995, tidligere ejet af DSB, der gik konkurs umiddelbart efter at have forsøgt sig med den bekostelige[7] affære, det åbenbart er at køre til tiden. Dette skete i 2022 - To år før de længe ventede IC4-tog blev indført og det millionomkostelige undskyldningsprojekt omsider ophørte.[8]

[redigér] Rejseforsikring

Alka er det hidtil eneste danske firma, der tilbyder rejsegaranti uden selvrisiko til tidsrejser.[9]

[redigér] Temporale teknikaliteter

  1. Hvis det temporale politi fanger dig uden gyldigt tidsklippekort, skal du op til en ny teoriprøve
  2. Et fabeldyr fra den nordiske mytologi. Dyret led af kronisk politisk korrekthed og gik med vams
  3. Vi nævner i flæng kampagnen hos Socialdemokraterne for mindre pjæk, færre butikstyverier og åbenlys korruption
  4. Alle de morderiske og suicidale idioter tog tilbage og slog deres oldeforældre ihjel
  5. En eufemisme for sædindsmurte testikler og slatne æggedelere
  6. I gentagelsestilfælde smøres tidsrøverne ind i øgleblod og feromoner, hvorefter de sættes fri på Yucatán et halvt år før Chixlub-meteoritten rammer
  7. Alt personale på toget fik en skyhøj bonus for at forsinke togene, da man i DSB's ledelse mente, at så sled togene mindre på de dyre skinner
  8. Et andet problem for DSB var, at man udbetaltegenerøse "gyldne håndtryk" til fyrede tog-stewardesser at DSB gik fallit og dermed startede statsbankerotten i 2017
  9. Til gengæld skal præmien betales senest lørdag 28. februar 1914
Personlige værktøjer