Tidens tand

Tidens tand
Antallet er stabilt
Tidens-tand

Tidens tand ses her imens den suser hen over præien
Videnskabelig klassifikation
rige: Hele verden med undtagelse af nogle få småøer
række: Årrække
klasse: Økonomiklasse
orden: Nej
underorden: Bestemt ikke
Familie: Kaos og Orden
Slægt: Monstre
Art: Tempus

"Aah nej! Tidens Tand fandt miig! Nu naar jeg aldrieg at see Tina Turner optraede til min tohundredende Foedcelsdag!"

~ H.C. Andersen om Tidens tand

De fleste tror at Tidens tand er en farlig dyreart, som lever over det meste af verden, hvor den spreder skræk og rædsel, og som når angriber et væsen eller et objekt, bliver det øjeblikkeligt nedslidt.

Det er dog i virkeligheden ikke et væsen, men blot tanden på Tiden. Grunden til at Tidens bidemærker først viser sig efter lang tid, er at Tiden som bekendt kun har en tand (prøv selv at spise dit næste måltid med en tand)

[redigér] Opførsel

Tidens tand flyver almindeligvis gennem luften, imens den søger efter et passende bytte. Når den finder sit bytte, går den hutigt og nådesløst til angreb og ridser eller flænser det. Dette medfører f.eks. rynker på mennesker og total ødelæggelse på møbler. Derefter flyver tidens tand videre imod sit næste offer.

[redigér] Oprindelse og levetid

Engang i tidernes morgen blev Gud træt af at holde øje med, at ting blev ældre hele tiden. Han opfandt derfor tidens tand, så den kunne tage sig af jobbet. Meget usædvaligt for et dyr findes der kun én tidens tand. Tidens tands liv varer præcis 400 år, hvorefter den forsvinder. I det samme øjeblik dukker en ny af samme art op for at fortsætte arbejdet.

[redigér] Væsener og ting der ikke er blevet ramt

Nogle få væsener og ting er aldrig blevet angrebet af tidens tand. Her er en liste over dem, man kender til:

Personlige værktøjer