The Passion of the Christ

Advarsel
Denne artikel vil afsløre vigtigte og hemmelige dele af plottet og handlingen, som f.eks. at:
Jesus dør i slutningen!

"AV! AV! VRÆÆÆL! ÅHHHH! UH! AV! OH! AV! AV! IH! AV! UH! HNNG! AAAAV!"

~ Jesus om Pisk

The Passion of the Christ (dansk: Piskning af Kristus) er en tortur-gyser af Mel Gibson som, meget snedigt, har baseret filmen på en roman af forfatten kendt som Johannes, og derefter har taget alt æren selv, ved at lave et par "hovsa!" ændringer hist og her.

[redigér] Produktion

Mel Gibson begyndte at kridte banen op.

"Jeg laver en religiøs voldsfilm!"

~ Mel Gibson om The Passion

Mel Gibson havde dog stadig ikke kommet sig helt over sin rolle i filmen Conspiracy Theory, hvilket fik stor indfyldelse på hele filmen.

"Så kan de onde jøder bare se, hvad jeg synes om dem! De kommer her og tror, at de kan få politiet til komme og tage mit kørekort, bare fordi jeg er lidt fuld, hver gang jeg kører bil!"

~ Mel Gibson om zionistisk konspirations paranoia

[redigér] Handling

Handlingen følger Jesus der: fanges af jøderne og romerne, forsøges dømt af jøderne, sendes til noget blodig tortur hos romerne på anmoding fra jøderne, dømmes af Pontius Pilatus efter jødernes ønske, tvinges igennem byen med sit kors af romerne, i mens jøderne buher og råber af ham, og til sidst bliver han sømmet fast til korset af Mel Gibson selv, som ganske belejligt er i romerforklædning. Til sidst dør Jesus.

[redigér] "Hovsa!" ændringer foretaget af Mel Gibson

  • Satan optræder i mere end en gæsterolle.
"Jeg skulle bare love ham evig ungdom og alt det der, så fik jeg lov til komme med."
~ Satan om hvordan han fik sin rolle
  • Judas begår ikke selvmord på grund af skyldfølelse længere, men på grund af det bad-trip han får efter at have brugt nogle af sine pengeLSD.
  • Marie Magdalene beskrives som den utro kvinde Jesus redder fra at blive stenet. Dette er tilsyneladene et forsøg på at få publikum til fatte sympati.
  • Marie Magdalene er åbenbart den eneste der kan se Guds indblanding i sagen, men fordi hun er blevet ændret til at være utro, gider ingen tro på hende.

[redigér] Links

Personlige værktøjer
Andre sprog