The Greens–European Free Alliance (Greens/EFA)

Thegreens

Solsikken: EU's nye våbenskjold i kampen mod Putinland.

"I love them!"

~ Ole Henriksen om Greens/EFA

"Træ-krammende hippier!"

~ Klaus Bondam om Greens/EFA

"Mener du ikke Tå-krummende hippier...?"

~ Oscar Wilde om ovenstående

The Greens–European Free Alliance (Dansk: De Grønne-Øjropæisk Fri Allijanse) er EU-parti, sammensat af to mindre EU-partier, nemlig The Greens og European Free Alliance[1]. Begge partier er socialistiske, men fokuserer på hver sin hovedopgave: The Greens vil have et grønnere EU og European Free Alliance kæmper for minoriteter, mere generelt[2]. I Danmark repræsenteres Greens/EFA af Socialistisk Folkeparti.

[redigér] Politik

Greeneuro

Selv pengene skal være grønne - helst træpenge.

Som nævnt er Greens/EFA's politik ræve-rød, men dette er af ukendte årsager nedtonet meget voldsomt ad hensyn til naturen og minoriteterne.

[redigér] Værdipolitik

Værdipolitisk ligger Greens/EFA meget tætEnhedslistens mere gartner-agtige fløj, om end med et meget stort fokus på minoriteter.[3] Af totalt uforståelige årsager, kæmpes der primært for homoseksuelles rettigheder, til trods for at sigøjnerne romaerne faktisk bliver tyranniseret på et plan som ingen homoseksuel har oplevet siden holocaust. Dette kan hænge sammen med et underligt rygte om, at de homoseksuelle skulle udgøre 20% af den samlede befolkning[4], men ingen ved det.[5]

Mino

Definitionen af Minoritet gælder desværre ikke ukrainske punkere og negre der ikke har råd til tøj der passer. Beklager, Knud-Børge.

Den økonomiske plan fra alle partiers side er tilsyneladende, at udlændinge intet skal have, andet end tæsk.

[redigér] Plan for EU

Dén her politik er lidt sjovere: frem til sen-vintereren/foråret 2014 var Greens/EFA tilhængere med forbehold[6], men pludselig måtte medlemmerne skrive under på et dokument der forvandlede Greens/EFA til et hardcore føderalistisk parti, der støtter alt der kan udvide Bruxelles' magt. Også hvis det indebærer, at noget bliver lidt mindre rødt.

[redigér] Se også

[redigér] Noter

  1. Dén så du vist ikke komme.
  2. Ligegyldigt hvilke minoriteter
  3. Navnlig minoriteter der arbejder som gartnere.
  4. Kan folk ikke regne? Med 20% er man altså ikke just en minoritet, da det i givet fald ville være over 100.000.000 indbyggere i EU. Flere end Tysklands- og Hollands befolkninger tilsammen. Ud fra dén logik, er hele Storbritanniens samlede indbyggere en minoritet man burde slås for...
  5. Jeg gør, men nægter at sige noget.
  6. Og ikke de fire danske.
Personlige værktøjer