Teknologi

Computerbruger.gif

Et teknologisk væsen i blodig konflikt med et biologisk. På grund af den hurtigere teknologiske evolution er det teknologien, der overlever.

Dell1 0 0.jpg

Det er ikke altid at den nye teknologi rent faktisk kan bruges til noget

Teknologi er den mere tænkende måde, ting kan være produceret på. Som en efterkommer til almindelig mekanik, bruger den tænkende del mindre plads, mere strøm og kan ikke forstås uden større uddannelse. Den selvtænkende del gør det dog unødvendigt at skulle lave en masse formler, men af samme grund fører det til flere problemer, selvom der er langt til at lave ordentlig kunstig intelligens.

Teknisk set.

[redigér] Funktioner

Der er en del kendetegnende funktioner i teknologien:

[redigér] Processor

Processoren er lommeregneren i den tekniske maskine. De første beregningsmaskiner var større end et hus, men den tid er forbi nu, og man kan lave dem så små, at man ikke kan se dem. Men selvom de bliver mindre og laver flere udregninger, producerer de ikke mindre varme og skal derfor afkøles.

Som en af de vigtige dele i et computersystem er den næsten lige så vigtig som skærmen.

[redigér] Radio og tv

Radio- og fjernsynsmodtagere er også et produkt af teknologien. Man omformer lyd til signaler i luften, som så bliver formet tilbage til lyde, om det så er nødvendigt eller ej.

[redigér] Teknologisk opbevaring

Forskellige former for opbevaring er der også. Fra smarte dekodere og plader til magnetiske diske og det, der nu kan afspille dem. Oftest er der dog en eller flere riller, som gør det, undtagen ved de forskellige former for bånd.

Personlige værktøjer