Teddy Edelmann

Himmelhund

Det er ikke ikke altid en lige god ide at ønske at høre sin yndlingssang

Teddy Edelmann er en verdensberømt åndelig leder for dyr, på samme niveau som Paven er det for katolikker.

[redigér] Begyndelsen

Han blev verdenskendt da han en dag, efter at han havde spillet på en markedsplads og stod træt og kold bag scenen og slappede af, blev spurgt af en mand med en lille hund om denne[1] måtte tage hunden med sig i ind Himlen. Da de hedenske tider med dyreofringer forlængst var ovre, forklarede Teddy at mandens hund nok selv skulle finde vej til himlen, når den engang gik bort, hvilket pudsigt nok gjorde manden i godt humør.

[redigér] Berømmelsen

Denne lille samtale medførte dog at en lang række dyr fik deres respektive herskaber til at spørge Teddy, hvor de ville havne ved deres død, og hvem de skulle bide og/eller undlade at bide for at havne i himlen (eller helvede, for de racer, der betragtede et sted fyldt med smøreost som den rene tortur).

Der gik således ikke længe inden Teddy blev ophøjet til åndelig leder for alverdens dyr, hvorefter han trak sig tilbage fra spillemandslivet, som hidtil havde ernæret ham, og helt helligede sig det åndelige dyreliv.

[redigér] Hundekiks

Det siges at Teddy Edelmann producere i sin egen baghave, 86,37 % af verdens forbrug af hundekiks. Mange eksperter mener at dette er en stor løgn, og at det er tættere på 95% af verdens forbug han producere

[redigér] Noter

  1. altså manden
2: "Dagdriverbanden", John Steinbeck. Indeholder også en opskrift på "sprutskjuler".
Personlige værktøjer