Tallerken

Tallerken

Her ses verdens sværeste opfindelse: den dybe tallerken.

"Værs'go, min dreng. Her har du en rigsdaler, så kan du af manden få lov til at gennem-smadre det fine porcelæn"

~ Din far i en bod i Tivoli

Tallerkenen blev engang opfundet af en rigtig taber. Kendetegnet for en tallerken er, at den for det meste er rund og meget brugbar, når det gælder om at opbevare mad. Med mindre det naturligvis er en flyvende tallerken, der eksempelvis vil tage dig til Pluto og sælge pølser til dig.[1]

De fleste eksemplarer lever i IKEA, hvor de trives sammen med sofaborde og softice. En tæt art til tallerkenen er skåle, som bruges når du sviner meget eller spiser noget klamt, fx suppe eller havregrød. Tallerkener er meget smarte anordninger, da du både kan kaste dem efter din mor, men også spise bøffer med dem. Fra moderne tider er der ikke længere brug for tallerkener, og derfor er det kun rige mennesker, der stadig bruger dem. Den største katastrofe, der nogensinde har ramt tallerkenerne, var da Donald Trump spiste en pizza med kniv og gaffel på en tallerken.

[redigér] Historie

Mange kloge mennesker har tit spekuleret på, hvem der dog opfandt tallerkenen. Især den dybe af slagsen. Ikke så meget hvorfor, men mere fordi vedkommende fortjener over 10 millioner dollars for opfindelsen.[2] Kendte videnskabsmænd har ud fra kulstof 14 metoden kogt kandidaterne ned til nedenstående valgmuligheder:

eller

[redigér] Men vi på Spademanns kan nu afsløre opfinderen...

[redigér] Se også

[redigér] Tallerkenrækken med noter

  1. Eller sælge dig som pølser ...
  2. Du kan finde ansøgningsskemaet HER
  3. Jo, I den sammenhæng må man gerne sige neger. Men ikke i denne sammenhæng: "En neger med en tallerken i munden"
Personlige værktøjer