TV-2

Tv2.jpg

Pressebilledet til Tv-2's sidste cd "Så ku' det vist ikke blive meget bedre". Den er god nok, det er Sven Gavl til venstre.

TV-2 (ikke at forveksle med kanalen TV 2. Det danske svar på Al-Jazeera ) er et dansk band.

[redigér] Målsætning

TV-2's målsætning er at blive en blanding af Lars Lilholt Band og Johnny Madsen. Dette vil de opnå ved at udsende totalt mærkelige og ophidsende sange som ingen udover patienter på mentale afsnit og Poul Nyrup Rasmussen kan forstå.

Bandet kalder sig med rette Danmarks kedeligste orkester.

[redigér] Indhold af sange

At TV-2 har skjulte budskaber i deres sange har i flere år været tydeligt. Med deres hit "De Første Kærester På Månen" prøver at de i al hemmelighed at overbevise os om at USA var de første til lande på Månen.

Steffen Brændt skriver de fleste tekster og med hans noget århusianske baggrund, kan han fundere over om man går ind eller ud i en udestue. Han har for nyligt bygget sin egen om i forsøg på at finde svaret, men indtil videre er han kun blevet klogere på småt brændbart.

30px-Cquote1 svg.png
Du fortæller en historie om en neger og din mor, så fortæller jeg om den gang jeg var en rigtig mand. Du kigger på dit ur, og drikker et glas vand
30px-Cquote2 svg.png
Steffen Brandt

TV-2 introducerede, i 2011, danskerne til deres nye album Showtime med ovenstående slogan på reklameskilte over hele byen.

[redigér] Medlemmer

  • Steffen Brændt (sang, guitar, keyboard)
  • Georg Skolesen (bas) (I sin fritid er han også kendt som skuespilleren Bill Murray.)
  • Hans Erik Hækkenfeldt (guitar)
  • Sven Vindues-Gavl (trommer).

[redigér] Eksterne henvisninger

Personlige værktøjer