Svampe

Svampe lille

Svampe spiser sig ofte høje på mennesker - ifølge DMI er dette et stigende problem i de danske skovområder, og det frarådes i særdeleshed at færdes i Rold Skov, hvor problemet inden for de sidste tre år har været ekspotentielt stigende.

Svampe er en slags planter der ikke tåler lys ret godt. Svampe dukker op dér hvor hekse har danset rundt om natten og har strintet i vellystighed. Svampe kan vokse de underligste steder; selv i køkkenskabe. Hvordan hekse danser i køkkenskabe er endnu uafklaret.

Svampe består af en hat og en stok og en krave og minder mest om en gammel, dårlig gående præst på vej til gudstjeneste. Nogle svampe er spiselige, især de sjove. Når man spiser sjove svampe får man et anderledes indhold i tilværelsen i nogle timer.

Svampe optræder i familier og de mest kendte er rørhatte og ikke-rørhatte. Rørhatte er svampe man gerne må røre ved og ikke-rørhatte skal man lade stå.

Af andre kendte svampe skal også nævnes Svampebob Firkant

svampe kan også forefindes i visse kvinders skede, som er et tegn på urenlighed fra kvindes side, til dette anbefales en intimsæbe samt evt Laktal, for at neutralicere PH værdien.

Personlige værktøjer