FANDOM

KarlMarStrudsen

En særligt avanceret struds, der i stedet for at stikke hovedet i jorden, vælger at bære en maske, forestillende det mest skræmmende Zenia Stampe kan forestille sig.

En struds (latin: Struthio camelus) er en kæmpe krydsning mellem en pingvin og en kylling. Skulle der være nogle læsere derude der kender Playstation-spillene "Final Fantasy", kender I (du?) strudsen under navnet Chocobo, der dog også indeholder en del kanariefugl. I (du?) skal dog være opmærksom på, at kun strudsen er virkelig indtil videre, og at dens navn i øvrigt afspejler hvor meget Cocio fuglen drikker på daglig basis.

Strudsens levevis redigér

NewChocoboo

Her ses en Chocobo, som omtalt ovenfor. Præcis hvor meget struds der indgår i bæsterne vides ikke, men det er vel i princippet også ligegyldigt - modsat strudsen, findes Chocoboen jo kun digitalt.

Strudsen færdes overalt hvor der er huller at gemme hovedet i, hvorfor lande med golfbaner i de senere år er begyndt at opdrætte strudse. Herunder også Danmark: Der findes en strudsefarm på Falster.

Konkurrencestrudseredigér

De strudse der ikke opdrættes til at ende på australske middagstallerkener, eller i Zoologisk Have, ender som hovedregel som ridedyr i Arabien og Afrika, hvor jockyer på 10-12 kg rider på dem, blot for at vinde en times hæder, og et vagt løfte om at blive solgt videre til en ejer der giver løn.