FANDOM

Stockholm

Stockholm är en vacker plats med fina kanaler.

Stockholm är Sveriges huvudstad, och är också en knutpunkt för alla möjliga sorter av den svenska kulturen.

Staden är en trevlig bit upp i Sverige, och både fartyg och järnvägar, som kan transportera fattiga, okunniga och externa personer till platsen.

Historieredigér

Stockholm omnämndes första gången 1292, och grundades av en pojke som heter Birger Jarl, på plats numera känd som "Slotsholmen". Eftersom danskarna hade någon tidigare att bygga slott i holmar i Köpenhamn, det var bara det första exemplet på svenska tiggde för danska uppfinningar.

Medan de danska kungarna gick i krig med Gud och varje man, växte Stockholm till en storstad, som också så småningom blev centrum för handel i Östersjön, med sin trevliga isolerade läge långt från problem i Danmark. Här kunde staden utvecklas och bli rik, medan danskarna såg sin egen huvudstad bombas till grus.

Hur är svenskar, nämligen att de inte stjäl, ser han att blanda runt det. Därför Stockholm snabbt en succé. Men det tar inte bort intrycket av att svenskar är fega arslen!

Idag är Stockholm Sveriges största stad med nästan 1.300.000 invånare, och en myriad av märkliga fotbolls klubbar vars fans samlas i en kanal tur och banker löst på varandra innan de alla hamnar på Karolinska sjukhuset.