FANDOM

"Havde jeg dog bare haft noget papir"

~ Jens Vejmand om papirnusseriet i forbindelse med bevillingen af hans førtidspension

Sten er den mest betydningsfulde ting i legen "Sten-saks-papir". Den slår alle de andre - bortset fra dynamit, ild papir og svovlsyre.

Historik redigér

Sten blev også benyttet i den allerførste version af spillet Sten-saks-papir, som slet og ret hed "Sten". Senere kom så spillet "Sten-papir", men igen uden den store succes, da alle valgte papir. Uafgjort igen.[1]

Churchill saks

Mister Kirkehøj viser den ascenderende saks

Hitler papir

Herr Shicklgruber viser jernkorset papiret

Kendte spillere redigér

Som det ses af billederne valgte Winston Churchill heldigvis saks mod Adolf Hitlers papir.[2]

Andre betydninger redigér

Sten (bankrådgiver) redigér

Nogle mennesker tror også, at det er en god idé at investere i en bankrådgiver ved navn Sten. Men fra gode kilder (altså Ramlösa vand med citrus og brus), har vi for ti minutter siden modtaget kontrainformation. Derfor kan vi nu afsløre, at det slet ikke er en god idé alligevel. Det er det ikke fordi Sten, som så mange andre folk, der arbejder i banker, både vil slukke for lyset i din opgang, lukke for det varme vand i din lejlighed og beordre dig til at nedsætte dit forbrug af købesex.

Sten (ikke-ryger behandling) redigér

Sten-kuren[3] er en kendt behandling mod rygning. Hvor andre behandlinger er baseret på diverse medikamenter, består Sten-kuren i al sin enkelthed af, at der, hver gang man ryger, kommer der en stor mand ved navn Sten og slår én hårdt på mundtøjet. Kuren er kun brugt få gange, men den er den eneste behandling, der kan prale af en 100% succesrate.

Se ogsåredigér

Stenede fodnoterredigér

  1. Ligesom med kryds og bolle
  2. Det er Adolf til venstre og Winston til højre
  3. Milena Penkowa et al. 2010