Sten

"Havde jeg dog bare haft noget papir"

~ Jens Vejmand

Sten er den mest betydningsfulde ting i legen "Sten-saks-papir". Den slår alle de andre - bortset fra papiret og ild.

[redigér] Historik

Sten blev også benyttet i den allerførste version af spillet Sten-saks-papir, som slet og ret hed "Sten".

Senere kom så spillet "Sten-papir", men igen uden den store succes, da alle valgte papir. Uafgjort igen.

Churchill saks
Hitler papir

[redigér] Kendte spillere

Som det ses af billederne valgte Churchill heldigvis saks mod Hitlers papir.

[redigér] Andre betydninger

[redigér] Sten (bankrådgiver)

Nogle mennesker tror også, at det er en god idé at investere i en bankrådgiver ved navn Sten. Men fra gode kilder (altså Ramlösa vand med citrus og brus), har vi for ti minutter siden modtaget kontrainformation. Derfor kan vi nu afsløre, at det slet ikke er en god idé alligevel. Det er det ikke fordi Sten, som så mange andre folk, der arbejder i banker, både vil slukke for lyset i din opgang, lukke for det varme vand i din lejlighed og beordre dig til at nedsætte dit forbrug af købesex.

[redigér] Sten (ikke-ryger behandling)

Sten-kuren[1] er en kendt behandling mod rygning. Hvor andre behandlinger er baseret på diverse medikamenter, består Sten-kuren i sin enkelthed af, at der, hver gang man ryger, kommer en stor mand ved navn Sten og slår én. Kuren er kun brugt få gange, men er den eneste behandling, der kan prale af en 100% successrate.

[redigér] Se også

  1. Milena Penkowa et al. 2010
Personlige værktøjer