Statistik

Statistik er en kedelig sportsgren inden for kategorien matematik. Den går ud på at finde så mange ligegyldige tal om noget ligeså ligegyldigt og derefter lave nogle finurlige tegninger kaldet grafer.

30px-Cquote1 svg Der findes tre former for løgn:
Løgn
Forbandet løgn
Statistik
30px-Cquote2 svg
Winston Churchill om statistik

Statistik er en måde at beskrive sandheden og i målbare dele. Så i steded for at sige: "Min tissemand er større end din" siger en statistiker: "Min tissemand er 100% større end din, Susanne" Og hvis tissemanden så er vokset, kan man sige "Nu er min tissemand 110% større end din, Susanne Hvorefter Susanne kigger ned og siger: "Hvorfor er du så sikker på det?"

Dog har statistik gjort noget godt for verden, man har f. eks. ved gentagne test siden 18 hundrede grøn langkål fundet ud af følgende:

  • Statistik viser, at størstedelen af de mennesker, der bliver gravide, er kvinder.
  • Statistik viser overaskende også, at små børn ofte er født med 2 øjne og ører.
  • Statistik viser nu helt overraskende at vand er vådt.
  • Årsagen til at mange familier kun har 3 børn - er at hver fjerde barn der fødes statistisk set er kineser.

En statistiker foretrækker at drikke kaffe ved 16:13 tiden, da dette er lig med det store statistiske spørgsmål: \sqrt {16:13^2}.

Statistik

Fordeling af artikler på Spademanns.

Personlige værktøjer
Andre sprog