Spyt

Dalai Lama

Denne mand fik sit job, fordi han godt kunne lide og spytte utrolig tit

Spyt er noget, du har i munden, der er vådt.[1] Når du ligger og sover om natten, kommer Marianne Jelved[2] ind på dit soveværelse og hælder noget gammelt spyt ned i gabet på dig. På den måde har du altid noget vand i munden. Jelved holder meget af, at man spytter hende i ansigtet til vælgermøde hos Det Radikale Venstre. Det betragter hun som en måde at sige tak .

Mongoler skal respekteres for deres overflod af savl. I virkeligheden vil de bare dele ud af deres overflødighedshorn.

[redigér] Funktion

[redigér] Primære

Spyt og dine tænder er første del af den komplicerede fordøjelsesproces. For at mavesækken kan få et nogenlunde ensartet arbejdsgrundlag, forventer den noget væskeholdigt mos, uanset om du har indtaget østers eller solkernebrød. Det er spyttets primære funktion.

[redigér] Sekundære

Det er ikke til at vide om Eva og især Adam vidste hvordan man slikker fisse. Det gør Joan Ørting ... men det ville nok være en kedelig seance, hvis tungen var tør. Så skulle kvindens elskovssafter i værste fald komme fra blæren af, hvis det havde været en hård dag på kontoret. Derudover slikker du kuverter og slikkepinde, hvor der bruges masser af spyt. Og så en ordentlig tungesnasker, men det er kun mormor som giver sådan en pga. hendes gebis, som jo strengt taget er et fremmedelement i munden.

Derudover er spyt en ringeagtsytring. Man kan altså ligge det ene øjeblik og behage kvinden med sin tunge, fyldt med spyt, indtil det øjeblik hun siger: "Forresten, så var jeg sammen med Morten i dag" ... og i stedet at sige: "Nå, hvordan havde han det så?! ... kan der i næste øjeblik sidde en ordenlig slimer mellem øjneneVicki, som kæresten hedder, hvis Morten er byens sædbank.

[redigér] Må man spytte efter politiet?

Næ. Spyt har sin egen indbyggede hukommelse, som gør at den flinke politibetjent, du spyttede på, udenfor Ungeren, har ret til at spytte igen, når du er blevet valgt ind i Folketinget for Enhedslisten[3].

[redigér] Klatterne i noteform

  1. Læg vel mærke til, at spyt på forunderlig vis bliver mega-giftigt, når det forlader din mund. Hvis du ikke tror det, så bed din kæreste om at drikke en teskefuld af dit spyt. Hendes åbenlyse rædsel vil afsløre, at hun er klar over giftigheden (toksiciteten)
  2. Mytologisk skræmmefigur, der tæver små børn med håndtasker
  3. De er jo ikke så gamle nogen af dem
Personlige værktøjer