Sprog

"Æ toch ger wen det pifl"

~ sønderjyder om DSBs køreplan

Sprog blev opfundet engang i tidernes morgen af nogle tosser, der var sure på hinanden, men ikke følte, at fornærmelser ved grynten og pegen ligesom havde det "kick", de ledte efter. Så de fandt på at sammensætte gryntene til ord og vendinger såsom "du skal gå nu, før jeg kvaser dit svagpisser-kranium med denne kvist" og "giv mig så den lammekølle, pikfjæs" og "kun 199,95 for denne super-smarte rustfri flintøkse!".
Den hitlerske anti-avatar Wittgenstein opfandt etymologien, som et modsvar til den østrigske malersvends retorik, viser en doktorafhandling fra Dansk Sprognævn.[1] Mange sprog har senere forfinet sig selv gennem flere års brug - men der er dog undtagelser. De sprog, der tales i Skandinavien, Frankrig & Rusland lyder til tider stadig som grynten. Hollandsk lyder decideret som en strubesygdom. Skriftsprog benytter sig ofte af alfabeter, som af og til kan afsynges.

[redigér] Babels-problemet

Sprogenes tilkomst medbragte også religioner og er dermed skyld i ca. 2/3 af alle konflikter i hele verdenshistorien.

Den sidste 1/3 skyldes politik.

  1. Gyldendal logostor GYLDENDAL
    Milena Penkowa

    Brain Language, 2009

    [ Køb bogen i dag]

Personlige værktøjer