Spegepølse

3190439323 f7cdf55771.jpg

Spegepølse på brød

Spege.jpg

Spegepølse i skiver

En spegepølse er noget tyretarm hvor man har ihældt en blanding af gelatine, blod, Aqua Velva, mel, kotis og pipesovs. Derefter er den bagt i en ovn ved 220 gr. hvorefter det færdige resultat har været nydt af mange - helst med rugbrød, løg, sky og karse.
Den findes næsten overalt i Europa som pepperoni, salami, pancetta, Wurst mit Durst, zdaniak og er endvidere god til fisting uden brug af næve.

[redigér] Spegepølsens historie

Spegepølsen har en mørk fortid bag sig. Den har hele tiden været samfundets synder, i alt hvad der havde med groft mandatsvig og hærværk på uskylde hundesnore, at gøre. Spegepølsen forsvandt imidlertidigt sporløst, under en demostration for frie kattes børns madpakker.

[redigér] 2007

Igen er spegepølsen set. Under en demonstration til fordel for hjemløse kirsebærvindrikkende autonome , som endte i bækast, er dette sjove og nu meget onde væsen igen blevet spottet, dog i forklædning. Personer der har set Spegepølsen, beskriver den med ord som: Plettet indianerøv, Hakket Julemand, og Iturevet dannesbrogflag.

Meget tyder i det heletaget på at Spegepølsen har allieret sig med Julemanden, kilder siger umiddelbart inden artiklens færdiggørelse at Spegepølsen er set til et grønlandsk kaffemik i Nuuk. Den eneregerende almighty father Anders Fogh Rasmussen Udtaler om spegepølsen: " Den vælter ind over grænsen hvis vi ikke er vågne hele tiden, og nu er der vist lige plads til et skattestop mere inden valget".

Meget tyder på at Spegepølsen er vendt frygtligt tilbage, måske forklædt som hakket julemand, måske som Anders Fogh Rasmussen. En ting er sikker, Danske Hundesnorsejere er igen i fare.

Personlige værktøjer