Sort hul

"Et hul er ingenting, der er omgivet af masse, men et "sort hul" er masse, der er omgivet af ingenting"

~ Holistisk tankegang

"Et hul er et hul og en pik kan vaskes! "

~ Casanova

Et sort hul er, som navnet antyder, et hul der er sort. Et hul er en mellemting mellem et rum og et nul. Man kan godt bo i et hul i jorden, en såkaldt jordhule, men så er man da godt nok et nul, der falder uden for alle borgerlige regler.

Sorte huller kan findes mange steder. Et godt eksempel var den nu afdøde Flemming "Bamse" Jørgensens navle, som man helt sikkert ikke slap ud fra, hvis man først var der. Et sort hul kan i princippet også være en hvilken som helst kropsåbning på en sort person, men det vil vi, af hensyn til en skjult Pia Kjærsgård-propaganda, ikke uddybe.

Sorte huller suger alting til sig, og derfor kan det sorte dyb i støvsuger-mundstykket også kaldes et sort hul. Det samme gælder Amin Jensens mund, når der er chokolade i farvandet - og Kim Larsens mund, når der er smøger i farvandet (og også når der ikke er smøger i farvandet).

Ifølge konserveringsprincippet kan information ikke destrueres; dvs. at selv om al masse, der er så letsindig at bevæge sig ind i et sort hul bliver komprimeret til næsten nul og nada, så går den information, som partiklerne indeholder, ikke tabt. Dvs. at man med ro i sjælen kan smide fx sin bærbare, sin mobiltelefon og/eller Spademanns Leksikon ned i et sort hul, uden at det gør noget - informationerne går ikke tabt, og især i spademanns tilfælde vil der verden over herske stor begejstring over dette forhold. Visse fysikere mener endda, at informationerne lagres todimensionalt på den indre horisont; dvs. man kan bare sætte sig til rette i havestolen med et tilpas stort teleskop og fortsætte læsningen af dette leksikon, hvor man slap.

Personlige værktøjer