Sommer

Sommer

Sommeren er den tid på året, hvor piger render rundt i mindst muligt tøj. Det kan de fleste lide. Kan du ikke lide det, så er det sgu bare synd for dig.

"Den tid på året, hvor man kan ligge i et dejligt, ulovligt opsat telt og knalde en ung tøs, mens man sér solen gå ned"

~ Regner Janvier Skvallman

"Hvad siger de, hr. betjent? Skulle jeg have haft en ung dame på besøg? Det må have været min søster."

~ Regner Janvier Skvallman

Sommer er den varme årstidåret. Eller varmeste, hvis det allerede er varmt eller kun er tæt på overhovedet at være varmt. Sommer er hverken efterår, forår eller vinter. Til gengæld er det årstid nummer 2 ifølge Antonio Vivaldi.

[redigér] Placering

Sommer er ifølge en almindelig kalender placeret på juni, juli og august. Men på grund af global opvarmning bliver den måske en gang forlænget. Eller forkortet. Man har endnu ikke fået helt styr på hvad, global opvarmning egentlig betyder for vor klima.

[redigér] OBS

Hvis du nu sidder og tænker over, at det ikke var varmt i juni, juli eller august, kan det være fordi, du dengang var på den sydlige halvkugle. Der er det nemlig varmt i vinter og koldt om sommeren. På ækvator er der ingen forskel på sommer og vinter. Der er det bare varmt hele året rundt.

[redigér] Hændelser om sommeren

[redigér] Sommerferie

Det er om sommeren at sommerferien sker. Den varer omkring halvdelen af de 3 måneder for skoleelever, men ikke særlig lang tid for arbejdende. Så kan man tage på ferie eller bare slappe af. Eller lade vær'.

[redigér] TV

40pxKlumme
Viste du at
I lige årstal sendes alt muligt sport, for at holde folk fra at forurene strandene? Men desværre virker det ikke?
tv-fronten sker der ændringer. Udsendelserne består nu for det meste af de genudsendelser der blev genudsendt i foråret. Primært Tour de France er slemme til at sende de samme etaper år efter år. Nyhedsprogrammerne, ligeledes på TV 2, bliver sendt fra TV 2 News, og der kommer aldrig noget rigtig godt længere. Kun en sjælden gang når man ser et godt tilbud i reklamerne.
Personlige værktøjer
Andre sprog