Snemand

Snemænd
En meget tragisk familietragedie.

En sne-mand består af 50 % sne og 75 % barnlig entusiasme. Resten afhænger af lokale traditioner.

[redigér] Udseendet

Oftest er snemænd hvide, men hvis der er mange hunde i området kan de også sagtens antage en gullig farve.

[redigér] Opskrift på at lave en snemand

Sådan laver du en snemand:
Du tager noget sne (det er stivnede vand, der daler ned fra himlen, når det er koldt udenfor) og samler det til en kugle, som du så, i sneen på jorden, triller til en større kugle. Når kuglen er stor nok, laver du en ny kugle på samme måde, som du anbringer ovenpå. Endnu en kugle laves, den skal ikke være så stor, da den skal være snemandens hoved, den skal derfor ovenpå de to andre kugler. Den sidste kugle dekoreres med gule-rod som næse, sten som øjne og mund. Det pynter også med kost, halstørklæde og en majspibe med hash i.
Den traditionelle høje hat som prikken over i'et er desværre lidt på retur, men man har da set enkelte tilfælde af et kobbel vilde, frådende unger jagte en skorstensfejer i håb om at bemægtige sig hans hovedbeklædning.

[redigér] Praktisk brug af en snemand

En snemand er rigtig god til at afkøle sin bong i, og har man fjender, kan man forgifte dem med folkesyre og give dem paranoia ved hjælp af en ondt udseende snemand.

[redigér] Se også

Personlige værktøjer