Slaraffenland

Slaraffen

På ovenstående lysbilledshow, der er som taget direkte ud af den plattyske guldalder, kan man iagttage datidens opfattelse af Slaraffenland, som i høj grad var præget af promiskuitet og podofili

Slaraffenland er det sted, vi alle gerne vil hen. Her har man ting i overflod og velstanden er enorm.

Problemet er blot, at Slaraffenland ikke er til at finde på landkortet. Landet findes selvfølgelig, men det er aldrig blevet tegnet ind. Nogle professorer mener, at landet ligger under Taj Mahal i Indien. Og havde det ikke været for den viden havde vi aldrig kunnet sige ting som "Det er jo det rene Slaraffenland det her!"[1]

[redigér] Det muliges paradoks

Det siges, at et Slaraffenland er et land, hvor man kan få alt, hvad man overhovedet kunne ønske sig på denne jord. Dette kan dog nemt modbevises, da alle jo ved, at man ikke både kan få øl, live fodbold, BBQ-party med playboygirls som servitricer og samtidig ligge i sofaen og kigge i søndagsavisen, på SAMME tid.[2]
Det er dog stadig rart at tænke på som et fristed, når man godt kunne bruge et pusterum i sin daglige færden mellem byens barer, pubber, varmeriste og bænke.

[redigér] Beslægtede slarafferier

[redigér] Stof til eftertanke:

Hvis der var noget stof til eftertanke i denne artikel, burde du nok gemme det til noget vigtigere end dette, right?

[redigér] Overflødige fodnoter

  1. Men da INGEN har NOGEN som helst anelse om, hvordan det rigtige Slaraffenland ser ud, kan enhver Klaus Bondam jo komme hen og sige "Det er jo det rene Slaraffenland det her!" og hvis det er sandt, ville det nok om muligt være bedre at der ikke fandtes noget Slaraffenland nogen steder.
  2. I Slaraffenland skulle dette dog alt sammen være muligt, vås og nonsens.
Personlige værktøjer