FANDOM

Byskilt

SLAGELSE

"Det gjør ikke meg noe, at der blir snakket om at jeg er sammen med en jente"

~ Slagelses håndboldholds norske deling

Slagelse [Slaw'lse] er en by, som er mest kendt i sportens verden. Det var således her, at Anja Andersen og hendes fyrretyve lebber havde hovedbase. Slagelse er således også stedet, hvor motorvej E20 forbinder København med Odense, og hvor der bor en kendt vognmand.

Fakta om Slagelse
Byvåben Spyd
Grundlagt Før jeg blev født
Kommunesæde Taburet
Areal Større end ØuS
Indbyggere Danskere, tyrkere og udvekslingsstudenter
Beliggenhed Midtimellem Kolding og Malmø
Hæder • Kåret som Danmarks 21. største by, 2011 og 2012.
• Victoria Milan-prisen for blødeste hotellagener 1999, 2000 og 2004.
• Dansk Blindeskrift A/S' æresprik 2014.

260px-Slagelse marktplein

De arkitektoniske vidundere på Nytorv i Slagelse.
Idag er de dog blevet jævnet med jorden

20071006 Hold

Slagelses verdensberømte vandpolo-hold (og en blå stol?), får her skideballe af træneren: De havde glemt, at slukke for videoovervågnings-kameraerne under den obligatoriske saunaleg

Historieredigér

Slagelse er i virkeligheden en af Danmarks absolut ældste byer. Den fik sit købmands-segl, da vikingerne forlod deres Trelleborg i 1050. Slagelse er desuden kendt for deres ruin, som egentlig hedder Antvorskov Ruin, og ikke latterlige: Slagelse Ruin. Ruinen er hjemsted for den kendte tandfe samt Ole Lukøje, som lever lykkeligt sammen med deres to børn. De er ved at uddanne sig til, at overtage deres forældres erhverv.

Geografisk placering og uforklarligt fænomenredigér

Slagelse en lille, fiktiv landsby i udkanten af København... Eller Sjælland. Man ved det faktisk ikke helt konkret. En flok forskere fra det mørke Sønderjylland er derfor på nuværende tidspunkt i gang med at undersøge det. Dog er man indtil videre kommet frem til den konklusion, at byen MÅ befinde sig i udkanten af Udkantsdanmark, for forskerne kan - til deres egen store fortrydelse - ikke lytte til deres radiostation: Radio Mojn.

Et fænomen som forskerne desuden arbejder på højtryk med, at hvis vinden kommer fra en bestemt retning i Slagelse, så er der en dejlig duft af slik. Nogle mener, at det er fordi den fede dreng i byen, der elsker slik, bøvser mens han er udenfor[1]. Men denne myte lader forskerholdet sig dog ikke narre af. De arbejder derfor ud fra den forestilling, at Skt. Michaels spøgelse i Vestsjællands Centeret har skidt i bukserne.

Sportredigér

Håndboldredigér

Som sagt er Slagelse verdenskendt for deres flotte og kollektive kvindehåndboldhold. Slagese DT, som de kaldte sig, vandt således alt hvad de kom i nærheden af. Og de blev således også uvenner med alle de kom i nærheden af. Især deres særlige syn på kvinder, var til heftig debat i Jehovas Vidners rigssal. Uheldigvis blev den almene dansker frataget den mulighed, at se lesbiske kvinder i korte shorts en lørdag eftermiddag, da Slagelse DT gik nedenom og hjem. Eller, bare da Anja skred til Hawaii[2], hvorefter hun nu forsøger at gentage succesen med Viborgs håndboldherrer.

Fodboldredigér

Mere up-to-date er dog byens fodboldhold, som til dagligt spiller i den danske 1. division med snarlig ønske om at komme op i superligaen[3]. Klubben, som kalder sig FC Vestsjælland, har dog formået, at tilkæmpe sig den meget prestigefyldte titel som divisionens mest ustabile hold. En titel, som dog ikke blev fejret med folkefest på byens torv, selvom fodboldklubben ellers havde opstillet scene, musik og fadølsanlæg.

Slagelses undertrykte fodnoterredigér

  1. Han er årsagen at Malarco og Haribo kan løbe rundt
  2. med pengene og de 6 smukkeste bedste spillere
  3. Ikke frækt ment