Slåfejl

"Jeg ere saa smaert, at jeg icke skriuer paa Maskiine, mend bruger Haanden."

~ H.C. Andersen

40pxKlumme
Gode nyheder til folk, der laver slåfejl
Iøfgle en uerndsøeglse på Cmabrigde Uinvertisy bteyedr det ikke ngoet i hivklen rkkæefgløe bgotsavrnee såtr i et ord, det eestne vgitgie er at det frøtse og sditse bgsoatv i odret er på de rtete psadler. Rsteen kan lngie vloaypk, men du vil sdtaig vræe i snatd til at lsæe det. Det er frodi den mnenesekilge hejrne ikke lesær hevrt bgotasv, men odret som en hhleed.
Så du lkas bare eørgs rof ta eavh de eigtigr rogstaveb og eendk doveh og hale, og så liv nngei opdage dine llåfejs!

SLåfjel eller tastefejl er ens lags efjl mankan findd i tektser n,år forfatteren har slået vorkert op tastaturet, så dt gjorde omdt på tastataturet og det ikkwe ville skrive det, som forfatteeren sagde, det skuller. Det er ikke det sasmme som stavefejl, for det er nå¨r man er dålig til dansk retskivning - såfejl wer nåpr man ert dårlig til det med tastaturer og knapper, så man kan godt lave slåfejl selvom man ikker ordblind. Og det er ikke kyn bogstraver, men kan også være t6AL og teng man trukker frkert påå.

[redigér] Men det er ikke kun tataturer

Remote

Hvis man vil undgå tastefejl, bør man altid kigge på manualen.

Mab kan fe.ks. også tast3 forkert på en fjernbetjening. sA ender man pludselig med at finde forbudt kanaler og så får man skidebalkle af mor. Ellersd kan man fø en megert stor reghning.

I musik taster mna noogengabge og så fokert, men der kaldser man kun slåfejl når der er slagtøj, elllers har man oj ikke SLåET forkret. Nogel vil sigge, at de braer laver remiks.

Computerbruger

Tænk dig on, f'r du slår

[redigér] Andet

Det rt vrigtigt a,t man ikke lavcer slåfelj fro så virker ehnvisninerne ike på¨feks [[Spdemanns Lekskikon],

Hjemis ville oprondeligt hedde hjem-mis og så sælge misser man kumme habe derhemme. Menskriberen lavede en slåfrjl og trykkeede ikke ordwnlift på m:tasten begge gagne, kun en enklet af gangenne. Ingen ved hvilkne.

Kuren mof slåfejl er god korrekt urlæsning, men fotdi folk er så stressssede, gidrer de ikke og så bliver ferjlne føst opdahet når deter for sent.

Personlige værktøjer
Andre sprog