Skypumpe

Skypumpen blev i sin tid opfundet af Joachim von And, som øjnede en god forretning i det. Han glemte dog én ting. Han glemt at tage patentopfindelsen. Det opdagede en mand ved navn Michael Wazowski som straks sagde at det var ham der havde opfundet skypumpen. Den konflikt førte til en retssag som endte med at Joachim von And vandt retssagen.

[redigér] Hvad er en skypumpe?

En skypumpe er en speciel pumpe som man bruger til at pumpe store skyer væk med. Den ses som en stor tragt som simpelthen går op i skyen, og suger den væk. I USA bruger man tit meget store skypumper, også kaldet en tornado, fordi de synes at de store skyer er meget trælse. Når skyen er blevet suget ned i et kammer som sidder nede under skypumpen, bliver skyen presset hårdt sammen og bliver til en gélé kaldet sky. Sky er en spise som man kan købe i de fleste supermarkeder og bruges tit til at putte oven på sin leverpostejsmad.

[redigér] Hvad koster en skypumpe?

Hvert år indtjener Joachim von And ca. 20.000.000$ på at sælge skypumper. Folk er simpelthen helt vilde med den ting!
En skypumpe kan koste mellem 200.000$ og 600.000$. En tornado koster ca. 1.400.000 dollar for en mellem.

Den dyreste skypumpe der er blevet solgt var en tornado. Den kostede 22.200.200$ og var håndlavet.

BEMÆRK: en skypumpe er farlig!

Personlige værktøjer