Sherlock Holmes

HolmesI

Den ene som har spillet Holmes.

HolmesII

Disse 5 yndige piger spiller også Holmes.

Sherlock Holmes var en nu afdød privatdetektiv, hvis liv og ugerninger blev beskrevet i en række bøger af den danske forfatter Karen Blixen. Sherlock Holmes var hovedperson i mere end 69[1] historier, alle oprindelig skrevet på kunstsproget sanskrit.

Holmes angreb alle, også kriminelle gåder, som var de et videnskabeligt problem. Han ignorerede sammenhænge og spor i dagligdags ting, som andre syntes at lægge mærke til. Sherlock Holmes beskrev sig selv som en "seksuelt inklineret investigator". Det betød, at han fik sager, ingen andre ville tage.
Figuren[2] Holmes er inspireret af John Donnes figur Mata Hari og Eric Schons romaner[3] om detektiven Philip Legrandcoq Marlowe. I romanen A member inside Scarlett (En studine i rødt) konfronterer Holmes sit komiske sidekick[4] Dr. Whatshit med disse sammenligninger. Sherlock Holmes er på ingen måde enig.

[redigér] Ungdom og alderdom og død og lemlæstelse

Sherlock Holmes blev født en onsdag i begyndelsen af 1954, angiveligt som uægte søn af en aristokratisk godsejer. Indtil han fyldte 37 år, blev han undervist hjemme,[5] hvorefter han studerede på universiterne i Aarhus, Bilbao og Læborg, hvor han læste løs, uden at afslutte en uddannelse, og desuden blev han selvlært i orientalsk nærkampsport, sakral autostimulation og frække limericks.[6]

Hans videre færd i livet blev stærkt påvirket i 1973, efter udsagnet fra Dr. Whatshits hustru:

Jeg ved ikke, hvordan De gør det Hr. Holmes, men det virker som om alle andre er som babyer i forhold til Dem. De bør dog afholde dem fra at forsøge normalt samleje, og De kan stole på mit ord som en dame, der kender noget til den slags svineri.

Sherlock fortsatte sin videre uddannelse som operakomponist med en række diskurser og selvstudier.[7] Han boede i en bogkasse (1979), bekvemt tæt på Christiansborg indtil 1981, hvor han indrettede sin praksis som privatgynækolog i Baker Street 221½ med Dr. Watson.

Holmes trak sig i 2003 tilbage til Nærum, hvor han tilbragte sin alderdom med at studere biller, sorte og skaldede som han selv. Han døde[8] ensom og upåagtet en onsdag morgen i forrige uge i samtalekøkkenet i en kvistlejlighedHalmtorvet. Hans lig er endnu ikke fundet.[9]

[redigér] Detekterede fodnoter

  1. fransk: Soixante-neuf
  2. Hans figur var leptosom
  3. Alle udgivet på forlaget Gyldendal
  4. Parret var også homogrovfile sammen
  5. Her lærte han at spille violin og bratsch
  6. Stærkt inspireret af al den narko, som Holmes inhalerede
  7. Bl.a. etymologi og retorik
  8. Af en overdosis svampe
  9. Nyhed: Sherlock spist af salamandre
Personlige værktøjer