Seneskedehindebetændelse

Denne artikel prøver ikke at forklare nogetsomhelst om seneskedehindebetændelse. Det er vist nok noget som gør helvedes ondt i håndleddet. Derfor er spørgsmålet: Hvad berettiger sådan en forholdsvis uskyldig sygdom til at have et helvedes langt navn når tre-fire bogstaver som regel er nok til en sygdom (Eksempel: lus, skab, fnat, pest, PMS)?.....Det er fordi det lyder godt, når man vil prøve at få fri fra arbejde!!!!!

Som en lille hjælp til de, der virkelig har seneskedehindebetændelse, men ikke kan udtale det, så skal man bare kalde det kalvenyrebetændelse. De fleste andre kan heller ikke udtale det og ved impulsivt hvad man snakker om.

[redigér] Eksempel på seneskedehindebetændt sygemelding

Receptionist.jpg

Den barske receptionistinde ved godt at smidighed i hånden er vigtig for at kunne tale telefon.

Sofus
Ja, det er Sofus jeg kommer ikke i dag
Den barske receptionistinde
Nååh, hvorfor ikke da?
Sofus
Jeg har vist noget med hånden...
Den barske receptionistinde
Slitage af håndfladen pga. konefri aften godtages ikke som sygegrund.
Sofus
Jamen, det er ikke det. Lægen siger at det er seneskedehindebetændelse.
Den barske receptionistinde
Nååh, det har jeg også haft. Jeg kunne ikke modtage gæster i flere uger
Sofus
Nej, nej, nej. Ikke skedebetændelse...- seneskedehindebetændelse
Den overbeviste receptionistinde
Nå, så må du vist nok hellere blive i sengen...

Her ser vi hvordan et ord med ti stavelser var nok til at forvirre receptionistinden. Hende som altid sladrer til chefen når de er i bollerummet. Sofus kunne nu uhindret sømme sin nye terasse sammen i det gode sommervejr. Den blev dog aldrig færdig, da han endte med at få tjaah... seneskedehindebetændelse!!

Personlige værktøjer