Se og Hør

Fra Spademanns Leksikon, den både frie og sande virkelighed

Skift til: Navigation, søg

"Se nu forsiden af det pæne Ekstrablad!"

~ Lars von Trier om Se og Hør


"Gravid? Ja, hvis de siger det..."

~ Kronprinsesse Mary om troværdigheden af Se og Hør


Se og Hør, også kendt som "Sex og Hor" i visse kredse, er Danmarks eneste ugeblad som kun indeholder de pureste fakta[1],[2] og det er derfor også Danmarks mest respekterede[3] og citerede nyhedsmedie. I 2007 modtog Se og Hør den internationale "Antisladder og Kun Fakta-pris" (AKF)-prisen.[4] Den daværende chefredaktør, Henrik Qvortrup, valgte at donere prisen ud til de sultende og tørstige børn i Albertslund, hvor de netop stod og manglede buksevand.[5]


[redigér] Succeshistorier

Se og Hør er internationalt anerkendt for bl.a. at have afsløret Kastrup-sagen (politikere, der forgreb sig på børn), Holsted-sagen (politikere, der, til en afveksling, forgreb sig på hunde), Ringe-sagen (politikere, der forgreb sig på andre politikere) og Thorshavn-sagen (børn, fiskere, hunde, grindehvaler og politikere, der forgreb sig på bøsser, spiritusdepoter og politikere).[6]

Henrik Q.:"Vi har
aldrig betalt
for vore oplysninger"


Foruden de utallige overgrebssager er Se og Hør verdensberømt for tidsskriftets fotojournalistiske dokumentation af et meget populært fænomen, kaldet Ugens Handikappede,[7] hvor en person fra et ikke-vestligt land får 40 sekunders berømmelse blot ved at fremvise deforme lemmer. Fra tid til anden slås medlemmer af redaktionen internt om retten til titlen Ugens Handikappede med afdelingen for reality-stjerner,[8] der til trods for få (om nogen) fysiske skavanker, trods alt er at opfatte som mentalt handikappede.

[redigér] Kontroverser

Se og Hør har ikke én[9] gang været udsat for kritik af nogen som helst art. Dette skyldes den brede respekt, tidsskriftet nyder i offentligheden. Enkelte elementer har truet med at sagsøge bladet for injurier, men den frie presse, kombineret med det faktum, at disse mennesker blot ønsker at være kendte (fx Casper Christensen, Naser Khader og Barack Obama) har for længst fået den brede befolkning til at vende disse 6. rangs-danskere ryggen, og kun lytte til Se og Hør og Ulla Terkelsen.

Tidsskriftet er, ifølge internetavisen conspirassies-ARE-science.org, i virkeligheden et halvpornografisk sladderblad. Til denne vage rygtedannelse[10] har Se og Hør officielt udtalt: Fuck jer, røvhuller! Nøgne piger med synlige kønsdele har INTET med pornografi at gøre.[11]

[redigér] S&H noter

  1. Det tager kun fem minutter!
  2. Når man ser bort fra det såkaldte "indhold", hvis eksistens benægtes af Aller Koncernens ordførende og rødhårede amazone, Bettina Aller, isbjørnedræber, stripper og enlig mor til fem walk-in closets
  3. På samme måde som man respekterer gribbe
  4. Samt prisen for selvironi
  5. Et fænomen også kendt som morgenurin
  6. Senest hænger vi hvem som helst ud, uanset hvor tynd historien er (faktisk 'kreerer' vi en del af vore "nyheder" selv). Har din far eller mor i øvrigt nogen sinde overtrådt loven, eller kender du nogen kendte, som har været anholdt? Parkeringsbøde?
  7. Ikke at forveksle med 'Ugens glade Krøbling' på TV2 Lorry
  8. Se også hjernedød
  9. Nej, ikke én gang, men mange. Men hvis juraen skal tale, så får de problemer med semiotikerneGermansk Institut og alle aftenskoleeleverne på den tre ugers Bachelor-grad i Retorik
  10. Bl.a. har der verseret rygter om, at Se og Hørs journalister og redaktion havde aftalt med Nets, at de får alle udskrifter om dig og dine transaktioner (bl.a. hvilke tv-kanaler du ser)
  11. Det behøver det i hvert fald ikke at have. Tro mig!
Personlige værktøjer