Sarkasme

Paaske

Dette billede af levemanden C.V. Jørgensen er i sig selv et udtryk for ætsende sarkasme

[redigér] Dag #1

Sarkasme er, som alle herinde jo ved, læren om sarkofager og deres indretning, men på underfundig vis har ordet fået en betydning, som vist nok betyder "et ironisk forsøg på at lægge en frontal distance til alt og alle og ..." åårh nej, telefonen er ikke ladet op; kommer jeg ingen steder i dag.

[redigér] Dag #2

Sarkasme blev, som sagt, først brugt i det antikvitetsplagede Ægypten, og man mente på den tid, at der skulle være mindst 7X7 cm fra liget til ydersiden af relikviet.
Sarkasmen er senere brugt til udvikling af tryksikre flight-cases til elektrisk forstyrrede guitarer, der som regel er lige så dyre som indholdet.
Guitar-guden Jimi Hendrix blev begravet i en flight-case, udarbejdet efter sarkastiske principper. Han er i dag bisatPere la Chaise-kirkegården i Paris, hvor mange turister valfarter til, for at se hans mausoleum, som er en Farao værdigt.
Michael Jacksons kiste var en nøjagtig kopi af en flight-case til et hammondorgel. (Man kan næsten mærke hvordan hele artiklen langsomt gennemsyres af en snigende sarkasme).

[redigér] Dag #3 (epilog)

Den danske fortaler for sarkasmen som filosofi er C.V. Jørgensen. Han er nødt til at lægge sig ned i en lille kiste-attrap, når han bliver for kedelig og navlebeskuende.

[redigér] Håndplukkede eksempler

"Orv, hvor nice! En heeel artikel om sarkasme. Det er fandeme flot arbejde, dybdeborende, æstetisk og med et blink i øjet"

~ Din mor om din rigtige far

"Man kan godt mærke, at 83.91.2.215 virkelig lagde sig i selen, da han oprettede denne artikel. Det er gjort med en grundighed, man ellers kun kender fra de tyske franske autofabrikker"

~ Medina om IP-adressen bag denne artikel

"Det er de slankeste øreflipper, jeg nogensinde har set! Nej, vent, de næstslankeste!"

~ Margrethe Vestager om Mette Frederiksens vægtproblemer

"Jeg er ikke racist! Jeg synes da, at alle skal have lov at være her, uanset intelligens og evolutio.... udviklingsmæssigt stade"

~ Pia Kjærsgaard om udlændinge og andre fremmede

"Hvor kan man købe de dér smarte verdenskort uden Israel ? Jeg har hørt at overskuddet går til Amnesty International..."

~ Jesus om Halal-Bog&Ide
Personlige værktøjer