Sandheden om danskerne

TV2 sandhed

Og så elsker de bajere.

Sandheden om danskerne er et TV-program der på overfladen ser ud som en dokumentar, men sandheden er dog en helt anden. I virkeligheden er Sandheden om danskerne konstrueret af Danmarks højreradikale kræfter, som et forsøg på at eksportere et stereotypt og småhæsligt billede af Danmark til udlandet, i håb om at holde globaliseringen og eventuelle indvandrere på afstand. Og eftersom det er blevet forbudt ved lov at skabe noget nyt uden at tjene penge på det, bliver det hele udsendt på de højreradikales yndlings talerør, TV 2.

[redigér] Koncept

Først bliver en naiv og udvidende jounalist fra udlandet inviteret til Danmark for at se nærmere på landet. Derefter bliver den stakkels journalist smidt fra den ene tossede/mærkelige/ekstreme selvudråbte "ekspert" til den næste, og møder derved alle Danmarks mest perverse, fordrukne og uhyggelige mennesker. Forvirret og bange skynder journalisten at komme med et fremtvunget smil og en positiv kommentar, hvorefter han/hun i al hast rejser hjem og advarer sit folk imod nogensinde at besøge Danmark.

Til sidst bliver det hele sendt på TV 2 i den bedste sendetid, fordi danskerne som det tomskaldede, dovne, fordrukne, småperverse, navlepillende folk de nu engang er, elsker at se dokumentarer om dem selv.

Personlige værktøjer