Socialistisk Folkeparti

Omdirigeret fra SF
Ideologisk/politisk pH-skala for SF
Her kan du se hvor partiet finder sig politisk før og efter et valg

Ideologisk pH (Det de siger de vil gøre)

PH1
4
Politisk pH (Det de gør når de er valgt)
PH1
6
Revolutionære Reaktionære
Populister

Socialistisk Folkepartiogså kendt som Socialistisk Folkevandringsparti, danner sammen med resten af den røde regeringen en politik, som går ind for folkevandring, utopi og herunder kommunisme med demokratisk styre.

[redigér] Historie

SF blev dannet i 1959, da Aksel Larsen blev fyret fra Danmarks Kommunistiske Parti, da han nægtede at slikke Nikita Khrushchov betingelsesløst i røven. Aksel mente at den sovjetiske idé med et kommunistisk magtmonopol var en kende for topstyret, så i stedet agiterede han for at borgerne selv, på demokratisk vis, skulle vælge en regering under ledelse af Aksel, som så kunne flå dem for alt hvad de ejede, og gerne lidt mere til.

[redigér] Hvordan ser en SF'er ud

Sfer

En SF'er er altid meget nem at kende

SF

Frederiksbergs kandidater til kommunalvalget 2009. De accepterede denne opstilling, da fotografen forlangte at de skulle smide fjällrävene.

Hvis mindst tre af disse kendetegn er på plads kan du næsten være sikker på at du er stødt på en SF'er.

1. Fjällraven model "Kånken" Fordi Kånken var den første model er den ikke nødvendigvis den mest praktiske. Alligevel har den stor fetisch-værdi for en SF'er.

2. King's Selvom King's er uden filter og short size har det at ryge King's stadig stor fetish-værdi.

3. Informeren(Dagbladet Information) Da SF stort set består af folkeskolelærere er de også nødt til at have en avis, der repræsenterer samme foragt for evner og fremgang.

4. Christiania-cykel Selvom en Christiania-cykel koster fra kr. 15.000, er der trods alt bedre plads til at påsætte klistermærker med dagens paroler end en sort herrecykel.

5. Økologisk mini-mælk fra Øllingegaards Mejeri Kommer fra et lille mejeri i Nordsjælland og er garanteret mere økologisk end Arla Foods produkter.

6. Feng Shui SF'ere har ret få indretningsarkitekter blandt sig men kan godt lide at bestemme hvor skabet skal stå. Derfor har de her en ko(s)misk nøgle til indretning af huset.

7. DR2's "Frilandshaven" i fjernsynet Tilbage til hulemennesket i din parcelhushave.

[redigér] SF's resultater

Sjovt at du siger det, da der ikke er nogle. Selvfølgelig venter vi med spænding, men du behøver næppe at holde vejret.

[redigér] SF i dag

Fogh loekke

Har du hørt det? Villy vil være minister!

I dag ledes SF af Villy Søvndal, hvis navn stammer fra hans fortid som romersk legionær. Det er sammensat af "søvn", fordi han altid overvandt modstanderne ved at kede dem i søvn med socialistiske paroler, og "dal", fordi hans idéer kun vil bringe Danmark én vej: Nedad. Om der menes økonomisk eller at de danske områder simpelthen vil synke i jorden, vides ikke.
Personlige værktøjer