SAS

Sas

SAS eller Scandinavian Airlines System (bagfra: SAS) er den det skandinaviske drabskomite flyselskab. SAS' største (bogstavelig talt) kunde er Amin Jensen. SAS blev opfundet i 1368 af Henrik Sass Larsen - dengang hed selskabet SASS. Selskabet har siden været gennem flere kriser, senest rockerkrisen. Herefter mistede selskabet så mange kunder, at man måtte spare en masse penge (ret meget). Det sidste S blev dog sparet væk i en af de utallige sparerunder, som SAS har været igennem.

SASCredits

SAS' EuroBonus system er bl.a. kritiseret for møntforfalskning

SASAmsterdam

Det er da - SÅ GODT SOM BILLIGT!

""Er det dem der sælger Suzuki?""

~ Hende den lækre fra parallelklassen om SAS

""Deres fly er noget bedre end det klamphug fra British Airways!""

~ Tina Dickow om SAS og British Airways

""B.S. Christiansen SAS har ALDRIG begået en eneste fejl!!!""

~ Dolph om SAS, Bubber og B.S. Christiansen

[redigér] Rockerkrisen

Henrik SASS fik i 2011 en idé til at kunne indbringe overskud til SAS. Han ville sælge motorcykler. Han ringede derfor til sin nærmeste Suzuki-forhandler og snakkede med filialchefen, som han hurtigt kaldte for Suzuki-Torben, da han også havde ringet til andre, bl.a. Mercedes Leif, Volvo Preben osv.

Henrik inviterede Torben på et glas øl i Køge, for at få en aftale om at sælge motorcykler til at komme hurtige frem. En ivrig journalist spottede dem og siden da har Henrik været i problemer, da Torben var rocker. I dag er Henrik fyret fra SAS og Søren Andersen Søndergaard har overtaget chefstolen.

Personlige værktøjer