FANDOM

Rumrejse

Hvis man tigger mad ved herbergerne - og dermed sparer penge - kan man bagefter købe en rumrejse i Netto, for den beskedne sum af 575.000 kr (2013-værdi).

Når man rejser ud i rummet er det en rumrejse - og her er det ikke bare et værelse[1] man mener.

I 1960'erne blev rumkapløbet mellem øst og vest så intenst, at Amerika besluttede at sende L. Spork Armstrong og hans besætning til Månen.

Opfinderen af velcro - NASA - er i dag (og var også dengang) de største inden for rum- og tidsrejser. Dette skyldes deres hårdtarbejdende raketforskere, der bl.a. er kendt for prototypen til måneraketten i Tintin-filmen.

Menneskers overlevelserredigér

Mennesket vil sandsynligvis have meget svært ved at overleve i rummet, da der ikke er nogen ilt eller lignende. Der er også enten meget varmt eller meget koldt. Og et godt stykke til det nærmeste toilet.[2] Så man skal have noget ordentligt luft, en god temperatur for mennesker og et lokum. Og folk ville sandsynligvis også blive gale, hvis man ikke gav dem noget mad.[3]

40pxKlumme
Almindelige rumtransportmidler
Apollo13

Et skib, der letter fra vandet.

Transportredigér

Til transporten anvendes raketter.[4] Så her er en helt anden mulighed:

Flyvende tallerkenredigér

En flyvende tallerken er god, da den kan laves i alle mulige størrelser og ikke har nogen blinde vinkler. Problemet er bare, at det kun er rumvæsner, der ved, hvordan man laver dem og får kørekort til dem.[5]

Referencer med fødderne på jordenredigér

  1. selvfølgelig kan man godt kalde et værelse for et rum, men du ved jo godt, hvad jeg mener, din spade!
  2. Og hvis man gjorde det i bukserne, ville man ikke kunne få lugten ud af rumdragten
  3. For ikke at minde dem om, at de vil uden mad
  4. For at kunne komme op i rummet, skal man have kræfter til at løfte det, der ikke vil befinde sig på Jorden. Det alm. transportmiddel har nogen store, kraftige raketter, men som resten af den teknologiske verden prøver man at effektivisere på alle punkter
  5. Så indtil videre må man nøjes med dem, der kan findes på restauranter