Ro og hvile

[redigér] Simpleste kur mod træthed

Man skulle ikke tro det, men ro og hvile er den allersimpleste og mest effektive kur mod en meget alvorlig sygdom, der har præget menneskenes liv siden tidernes morgen. Det drejer sig om den udmattende sygdom træthed. Desværre virker kuren ikke ret længe ad gangen, hvorfor behandlingen må gentages igen og igen.

[redigér] Kemiske forsøg som kure

Allerede i 1689 havde man erkendt at kaffe virkede mod træthed, derfor drak man da også masser af kaffe, og blev endnu mere udbrændt, hvorefter eneste kur var... Ro og hvile.

Meget senere, i forrige århundrede, begyndte masser af lægfolk at lege med kemi og straks fik man udviklet en ny og lovende medicin mod træthed, amfetamin. Denne viste sig også at have bi-virkninger i form af udbrændthed og man var lige vidt. Men man fandt ud af at lave lidt om på amfetaminen, så den kunne virke på hyperaktive børn, med for meget krudt i anus. Stoffet blev omdøbt til Ritalin og giver hyperaktive børn mulighed for at opnå ro og hvile. Selvom det lyder ret mærkeligt, at hyperaktive børn skal kunne slappe af af et produkt, der giver alle andre ild i røven. Videnskabens veje er også uransagelige.

Personlige værktøjer