Ritt Bjerregaard

Ritthelle

Den gamle rotte sammen med den kejtede, analretentive opkomling - hver med deres forlorne attitude. Det er rotten til højre.

Ritt Bjerregaard (født 1656) er den nuværende tidligere overbagermester af Københavns Stift. Hun kan kendes på sin karakteristiske letflydende baryton og den ligeså karakteristiske navle, der ligner et rundstykke med blå birkes. Ritt spiller klarinet og er en ivrig petanque-spiller i sin fritid.

Ritt Bjerregaard er den yngste nulevende af den old-fijiianske træstamme af Baosamsam Fair Trade indianerne. Navnet Ritt stammer fra myten om de tre prinsesser Ritts, Ratsch og Filiong-gong-gong, der måtte så meget igennem for at få to tredjedele af det indiske fyrstedømme Kløvermarken. Navnet Ritt, der også er chilensk for "lineal", har også sneget sig ind i det danske sprog i ordet "mareridt", der oprindeligt betød at blive redet af en mare mens blodsugende flagermus tapper dit blod.

Ritt er uddannet VVS'er, men åbnede i 1698 pølsevognen Ritz i Paris med sin elsker (og det var ikke Søren), et foretagende, der senere blev til Hotel Ritz. Hun er også berømt for at have skaffet 12.000 millioner boliger til subsistensløse rumænere mens hun var overborgmester i København, ligesom hun nu bor på 58 pct. af arbejderkvarteret Vesterbro, men kun i penthouses. Hendes fremmeste lærling er snigeren Henrik Sass Larsen, som viderefører hendes stolte traditioner for karaktermord og pamperisme. Ritt lovede i sin tid, at fjerne den forbandet ugly busterminal på Rådhuspladsen. Sjovt nok skete det først efter at hun fratrådte. Dét er levebrødspolitikeren Ritt i en nøddeskal. Skal vi standse færgen for dig, Ritt?

[redigér] Se også

Personlige værktøjer