Rigtigt

Omdirigeret fra Rigtig

Rigtigt er det modsatte af forkert. Rigtigt er oldgræsk og betyder "det du ikke skal lade være med at gøre". Nogle gange vil der komme episoder i dit liv hvor at du kan vælge at gøre det rigtigt eller forkert.

[redigér] Eksempel

Diggdog1

Så er det nu, mens den er optaget af andre gøremål.

Du har en græsslåmaskine og er i gang med at slå din græsplæne. Du ser at din hund ligger på græsplænen og sover. Den ødelagde din bedste fodboldkamp i fjernsynet dagen før og du er rigtig sur på den.

Det rigtige i denne situation er at vække den og få den væk fra plænen. Det skal du ikke gøre. I stedet skal du køre græsslåmaskinen hen over hunden, indtil du ikke kan høre den skrige mere. Hvordan du får forklaret over for din kone og børn, at hunden pludselig ligger spredt ud over hele græsplænen er dit eget problem.

[redigér] Et kortere eksempel

Du kan vælge at få 10 millioner kroner, eller give dem til fatige børn i Afrika. det rigtige i denne situation ville vær at give dem til nogle børn i Afrika.

Det skal du ikke gøre. Det rigtige er at give pengene til mig din syge grandtante der bor i Kina og har kræft. du kan aflevere pengene på adressen: Hovedbanegården, København, på toilettet under den vask, der ikke virker.

[redigér] Konklusion

Således to eksempler på rigtig adfærd. De er så indviklede at du lige så godt kan forberede dig på et liv hvor du gør alt forkert. Din mutant.

Personlige værktøjer