Ribe

Ribe

Ribe er også gået ind IT-alderen. Fra dette webcam på Ribe Domkirke kan alle byens borgere følge med i hvad der foregår.

Ribe er en by i Sydvestjylland, men det skal man ikke lade sig narre af. Byen virker umiddelbart meget fredelig, men navnet Ribe dækker over det latinske udtryk "Rinobonius" som betyder fremmedarbejder.

Ribes befolkning består af 75% procent polakkere og 25% svenskere, som alle konstant er på druk.

[redigér] Riberhus ost, billige pølser og sodavand

Byen er kendt for sin stank af ost (Riberhus ekstra lagret), sine billige pølser og sodavand, herunder den legendariske farveløse cola som eksporteres til asien.

Hemmeligheden bag de billige pølser er at genbruge madrester fra samtlige husstande i Ribe, som indsamles i en stor container.
Hemmeligheden bag sodavandene vil I ikke vide. Slet ikke de gule! Denne idé med at genbruge, går igen flere steder i byen, da alt bliver genbrugt, - lige fra paptallerkner til togbilletter. (De bruges mindst 7 gange)

[redigér] Gamle bygninger

Byen har mange gamle bygninger, i bedste middelalderstil, hvilket er endnu et tegn på den omsiggribende genbrug, da mange af husene rent faktisk er bygget i middelalderen.
Dette er noget forfaldent skidt og utroligt grimt, da man på daværende tidspunkt nærede en dyb og indgroet mistillid overfor Gustav Winckler, hvilket man valgte at symbolisere i byggeskikken, hvor man den dag i dag ikke kan opdrive én eneste ret vinkel.

[redigér] Ribe domkirke

Kun domkirken er nogenlunde i stand, men den alkoholiserede præst nægter folk adgang til kirken, da størstedelen af byens borgere også er røget ud i et større narkomisbrug.

Dermed frygter den autodidakte præst at narkomanerne vil stjæle det eneste fortidsminde kirken endnu ikke har fået stjålet ved de utallige plyndinger; Chuck Norris sarkofag.

[redigér] Se Også

Terkel i Ribe

Personlige værktøjer