Remoulade

6

Godt eksempel på fransk sæd (Remoulade)

Remoulade eller rëmòúlâdé, opfundet i et pikant lille hjørne af Frankrig, er en populær snaskesovs i mange lande. I visse engelsktalende kulturer er remouladen ofte aioli- eller mayonnaise-baseret. Remoulade er ofte gullig (eller rødlig i Louisiana), ofte krydret med karry, og nogle gange indeholder den hakkede pickles eller Piccalilli. Den spruttende gule substans kan også indeholde peberrod, paprika, ansjoser, kapers og et væld af andre elementer. Mens dens oprindelige formål var at blive serveret til kød, er remouladen nu udelukkende brugt som akkompagnement til de panerede fiskefileter (primært tunge, havtaske og rødspætte).

Remoulade er yderst populær i Frankrig, Rusland, Danmark, Island, Nordpolen, Tyskland, Sverige og i USA, især i Louisiana Creole cuisine. Det anvendes sammen med friskdræbte pommes frites, på toppen af ​​stegte køkkenelementer, og som glidecreme, selv om der er en lang række andre anvendelser:

[redigér] Spændende anvendelser af cremet, lun remoulade ...

[redigér] Den alternative teori om fordærvet fransk bøssesæd

Remoulade er Frankrigs svar på fordærvet sæd; men danskerne er desværre begyndt at tage det til sig, og bruger det som substitut for rigtig sæd. Grunden til at den franske sæd er så uhumsk og klam er nok, at de er så bøssede, og derfor kan de aldrig tilfredsstille de franske damer, hvilket fører til fordærvet og spildt sæd. Mange eksperter mener faktisk, at det er det, der har ført til at Frankrig importerer mænd fra resten af Europa for at befrugte kvinderne. Problemet er muligvis så stort, at gennemsnitslængden for lemmer i Frankrig falder med 80%.

Personlige værktøjer