FANDOM

Godt eksempel på en veludført røverhistorie redigér

"Det med masseødelæggelsesvåben var selvfølgelig et centralt element."

~ Anders Fogh om Irak-krigen

"Det, jeg godt vil understrege, det er, at når vi gik med i den internationale koalition i Irak, så havde det ikke noget med masseødelæggelsesvåben at gøre... "

~ Anders Fogh om Irak-krigen... igen

En nogenlunde afgrænsning af ordet røverhistorieredigér

Der findes forfærdeligt mange forskellige røverhistorier, så er det sagt. For at starte videnskabeligt med bogstavet a kan der nævnes ande-røver-historierne, der igen forgrener sig afhængig af, hvilken slags and, der er blevet røvet.

Efter a kommer b og banderøverhistorierne. Dem verserer der mange forskellige af, nogen af dem særdeles uhyggelige, latino- og kineserbanderne især. Og sådan kan man fortsætte med at finde på ord, der har et eller andet, der er blevet røvet, som så er blevet røvet. Historien om dengang grænsen mellem Danmark og Tyskland gik ved Kongeåen er jo, når man tænker over det, en årøverhistorie. En nærmere afgrænsning af røverhistorier kan vi ikke komme.

Røverhistoriens opbygningredigér

Fang folks opmærksomhed og kør med klatten indtil pointen slutteligt afsløres. Sådan opbygges en god røverhistorie.

Røvrøverhistorierne, kan de forbydes?redigér

Det bliver nok svært så længe homoseksualitet ikke er forbudt. Måske vil det lykkedes for et kristeligt parti en dag, hvem ved.

Kan man leve af at fortælle røverhistorier?redigér

Ja, det kan man godt, hvis man er skrap nok. Det hjælper nok lidt med en spindoktor-uddannelse af en slags.

Kendte fortællere redigér

  • Rauber-Morten